مراسم اختتامیه چهاردهمین جشنواره فیلم فجر شیراز شامگاه دوشنبه 20 بهمن در شیراز برگزار شد. استاد رحیم هودی(پیشکسوت تئاتر فارس) مهدی فقیه و اصغر همت(بازیگر سینما و تلویزیون) در این مراسم حضور داشتند.
کد خبر: ۴۰۲۴
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۶ 10 February 2015

به گزارش تابناک فارس؛مراسم اختتامیه چهاردهمین جشنواره فیلم فجر شیراز شامگاه دوشنبه 20 بهمن در شیراز برگزار شد.

استاد رحیم هودی(پیشکسوت تئاتر فارس) مهدی فقیه و اصغر همت(بازیگر سینما و تلویزیون) در این مراسم حضور داشتند.

همچنین مدیر کل ارشاد فارس و چند تن از معاونان استاندار از دیگر حضار این مراسم بودند.

10 فیلم طی 5 روز در 2 سالن اکران شد/بخش بین الملل جشنواره سال آینده در شیراز

دبیر جشنواره گزارشی کوتاه از برگزاری جشنواره ارائه داد.وی دلیل کاهش تعداد روزهای جشنواره نسبت به دوره های قبل را تراکم برنامه های این دوره دانست و افزود از 10 فیلم اکران شده در این دوره 3 فیلم فیلمهای اول و دوم بودند.

بهروز مرامی گفت:این 10 فیلم در سینما سعدی با سه نوبت اکران در روز و تالار حافظ با دو نوبت اکران در روز به نمایش درآمدند که البته حضور در تالار حافظ فقط با دعوتنامه امکانپذیر بود که مورد اعتراض علاقمندان مردمی قرار گرفت.

وی تعداد کل تماشاگران که در این 5 روز به تماشای فیلم های فجر نشستند را شانزده هزار و پانصد و بیست و یک نفر اعلام کرد.

دبیر جشنواره علت عدم برگزاری جلسات نقد فیلم را انصراف اسپانسر مربوط به این بخش بیان کرد.

وی همچنین از برگزاری بخش بین الملل جشنواره فیلم فجر سال آینده در شیراز خبر داد و علت عدم برگزاری این بخش در امسال را عدم آمادگی زیرساخت ها در شیراز اعلام کرد.

مدیر کل ارشاد فارس:مصائب فرهنگی شیراز و فارس زیاد است

در ادامه مراسم مدیر کل ارشاد فارس در سخنانی کوتاه به فلسفه و اهمیت سینما پرداخت و با بیان اینکه مدیران فرهنگی آگاهند که مردم باید در سینما حضور یابند تاکید کرد: شیراز به عنوان شهر ادب، هنر و پایتخت فرهنگی ایران زمین با فقدان سالن های سینما روبه روست و در این باره مصائبش کم نیست، لذا بی تردید ما مدیران فرهنگی باید چاره ای برای این مشکل بیندیشیم.

مهدی فقیه:مردم موسیقی و نمایش و ومعماری را بخواهند

پس از سخنرانی مدیر ارشاد فارس مجری برنامه از مهدی فقیه برای ایراد سخنرانی دعوت کرد.

بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون با اشاره به فرهنگ و معماری غنی فارس و شیراز عامل این ثروت فرهنگی را خواست و اراده خود مردم فارس دانست.

وی افزود:هرجا که مردم بخواهند پیشرفت کنند ترقی حاصل میشود لذا برای پیشرفت فرهنگ از مردم خواست که موسیقی و نمایش و معماری را بخواهند و پیگیری کنند.

اصغر همت:با سینما قهرم

اصغر همت با دعوت مجری پشت میکروفون قرار گرفت و با بیان اینکه قرار نبوده برای صحبت روی سن بیاید و آمادگی لازم برای صحبت کردن را ندارد این نکته را به مسئولان گوشزد کرد که باید بیشتر قدر مردم را بدانند و اینکه پیشرفت در فرهنگ و هنر,همه ی ابعاد جامعه را به سمت پیشرفت سوق می دهد.

وی افزود:در خصوص اوضاع سینما چیزی نمی دانم به ویژه با اتفاقات موجود، در مجموع با سینما آشتی نیستم و قهرم و سعی می کنم نیمه خالی لیوان را ببینم، چون حق ما بیشتر از نصف لیوان پر است.

همت از وجود تنگ نظری ها در موضوع هنر انتقاد کرد و گفت امیدوارم روزی برسد مسئولین فرهنگی در تمام زمینه ها بتوانند استقلال رای داشته باشند و در گیر نباشند که با تشویق پرشور حضار مواجه شد.

اجرای 3 تئاتر در روزهای 21،22 و 23 بهمن

در ادامه ی مراسم مجری برنامه مجددا روی سن آمد و با یادآوری به روی صحنه رفتن سه تئاتر به نامهای کسوف,خانواده,نامه تنهایی به ترتیب در تاریخ های 21,22و23 بهمن؛ از استاد هودی و مسئولان ارشاد دعوت کرد تا برای اهدای جایزه به مهدی فقیه و اصغر همت بر روی صحنه بیایند.

عصر یخبندان؛بهترین فیلم از دیدگاه تماشاگران شیرازی

در پایان مراسم عصر یخبندان با نمره 5/1 بهترین فیلم از نگاه تماشاگران انتخاب شد.اکران فیلم دوران عاشقی به کارگردانی علیرضا رئیسان پایان بخش مراسم اختتامیه بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار