آخوندی سرعت اجرای آزادراه شیراز اصفهان را خوب ارزیابی کرد و بیان داشت:این پروژه هم اینک حدود 30 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.وزیر راه و شهرسازی، پروژه شیراز- جم – عسلویه را یک پروژه ملی دانست و گفت: برای اجرای این پروژه نیازمند اعتبار قابل توجه سه هزار و 580 میلیارد ریالی هستیم.
کد خبر: ۴۰۶۳۵
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۱:۱۹ 29 May 2015
آزاد راه شیراز اصفهان 30 درصد پیشرفت داشته

عباس آخوندی،روزپنجشنبه در جریان بازدید از پروژه در دست اجرای آزاد راه شیراز- اصفهان افزود: با اجرا و بهره برداری از این پروژه، علاوه بر افزایش ضریب ایمنی، فاصله بین شیراز و اصفهان 120 کیلومتر کوتاه تر خواهد شد.

وی، سرعت اجرای این آزادراه را خوب ارزیابی کرد و بیان داشت:این پروژه هم اینک حدود 30 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و 50 درصد اعتبار مورد نیاز برای اجرای آن توسط دولت و 50 درصد نیز توسط بخش خصوصی تامین خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی، با اشاره به سفر اخیر هیات دولت به فارس (نهم و دهم اردیبهشت 94) گفت: در این سفر، پروژه آزادراه شیراز –اصفهان به عنوان یک طرح مهم مطرح شد و کمک به اجرای سریع آن سوی رییس جمهوری مورد تاکید قرار گرفت.

آخوندی، در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به بدهی پنج هزار میلیارد تومانی وزارت راه و شهرسازی به پیمانکاران افزود: بخش اول این بدهی ها را ظرف چند ماه آینده پرداخت خواهیم کرد.

مدیرکل راه و شهرسازی فارس هم گفت: احداث آزاد راه شیراز- اصفهان یکی از مهمترین اتفاقات راه سازی جنوب کشور است که می توان از آن به عنوان یک سرمایه گذاری بزرگ در حوزه گردشگری یاد کرد.

هوشنگ عشایری افزود: تاکنون 21 ماه از فعالیت اجرایی این پروژه سپری شده که امیدواریم با تامین اعتبارات مورد نیاز بتوانیم بر سرعت اجرای آن بیافزاییم.

وزیر راه و شهرسازی روز چهارشنبه (ششم خرداد) وارد استان فارس شد و در نخستین روز سفر خود از پروژه های حوزه راه و شهرسازی لارستان بازدید کرد.

وی، در دومین روز سفر خود به استان فارس، امروز پنجشنبه نیز از پروژه های راه و شهرسازی در شهرستان های فیروزآباد، فراشبند، قیر و کارزین و قطعه 6 آزادراه شیراز - اصفهان بازدید کرد.

بازدید از پروژه بزرگراه مرودشت - درودزن، پروژه های راهسازی شهرستان ارسنجان، باند دوم محور ارسنجان - خرامه، پروژه های راهسازی شهرستان بوانات و پروژه های راهسازی شهرستان اقلید نیز در دستور کار وزیر راه و شهرسازی قرار دارد.

شیراز-جم-عسلویه 3 هزار و 600 میلیارد بودجه می خواهد

وزیر راه و شهرسازی، پروژه شیراز- جم – عسلویه را یک پروژه ملی دانست و گفت: برای اجرای این پروژه نیازمند اعتبار قابل توجه سه هزار و 580 میلیارد ریالی هستیم.

عباس آخوندی،در دومین روز از سفر خود به استان فارس، در جمع مردم شهرستان فیروزآباد، طول مسیر شیراز - جم - عسلویه را 300 کیلومتر بیان کرد و افزود: برای اجرای کامل قطعه سه این پروژه 940 میلیارد ریال اعتبار لازم است.

وی ادامه داد: همان گونه که دولت نیز تاکید دارد، در شرایط حاضر منطقی تر این است که نسبت به تکمیل پروژه های نیمه تمام اقدام کنیم تا با اتمام آنها مردم بتوانند از آنها استفاده کنند.

او اظهار کرد: از جمله پروژه های مورد نیاز مردم فیروزآباد، کمربندی آن است که با توجه به روند کار، کمتر از سه ماه آینده شاهده بهره برداری از این پروژه خواهیم بود.

آخوندی، با اشاره به تاثیرات مثبت محور قیر – خنج نیز گفت:فیروزآباد دارای موقعیت جغرافیایی ویژه ای در محور شمال جنوب است که با بهره برداری از این محور (قیر – خنج) شاهد بهبود روند تردد در این منطقه خواهیم بود.

وزیر راه و شهرسازی افزود: هم اینک بخش عمده ای از زیرسازی محور قیر – خنج به پایان رسیده است.

وی، در مورد وضعیت پروژه های مسکن مهر شهرستان فیروزآباد هم گفت: هم اینک ساخت تمام واحدها در این شهرستان به پایان رسیده و باید نسبت به تکمیل سایر خدمات مورد نیاز مردم در این پروژه ها اقدام شود.

او افزود: امیدواریم اداره کل راه و شهرسازی فارس، ساخت مسجد و مدرسه مورد نیاز ساکنان پروژه های مسکن مهر را در سال جاری در دستور کار خود قرار دهند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار