اکبر ترکان، مشاور رئیس جمهور درباره حضور رئیس دولت یازدهم در انتخابات گفت: ایشان حتما می آیند.
کد خبر: ۴۰۶۷۰۸
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۲ 13 April 2017

به گزارش تابناک : ترکان همچنین تأکید کرد: «آقای روحانی بزرگترین دستاوردها را برای کشور داشته است.» رئیس جمهور در  نشست خبری روز دوشنبه خود در پاسخ به سوال رسانه ای خارجی مبنی بر حضور یا عدم حضورش برای کاندیداتوری در انتخابات پیش رو گفته بود: «برای پاسخ به این سوال دو سه روزی باید صبر کرد.»

با این حال حسینعلی امیری معاون پارلمانی رییس جمهور هم درباره ثبت نام رییس جمهوری در انتخابات ریاست جمهوری گفت: باید از خود ایشان سوال کنید؛ من معاون پارلمانی رییس جمهوری هستم. از ایشان نپرسیدم. وی درعین حال گفت: قاعدتا برای نیامدن باید دلیل آورد؛ برای آمدن نیازی به دلیل نیست. رویه هم همیشه این طور بوده که روسای جمهوری بعد از دوره اول، در دوره دوم به عنوان نامزد ثبت نام کرده اند؛ هر چند جواب را باید خود رییس جمهوری بدهند. معاون رئیس جمهوری همچنین درباره حضور محمد شریعتمداری در جلسات هیات دولت نیز گفت:آقای شریعتمداری چند جلسه است در دولت شرکت نمی کند و صندلی ایشان خالی است.

روایت میرسلیم از تعهدش به مؤتلفه تا منزل مسکونی اش در ولنجک

مصطفی میرسلیم کاندیدای حزب موتلفه نیز که در اولین روز ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری با لباس کار حضور خود در انتخابات را رسمی کرد در گفت و گو با خبر آنلاین گفت: به دوستان خود در جمنا گفتم که «شما از من چه تعهدی می خواهید؟ تعهدم را من به موتلفه داده ام و مشخص کرده ام. شما اگر می خواهید باید با موتلفه همکاری کنید و تعهد من هم در آن وجود دارد و به تعهد جدیدی نیاز نیست، اگر هم نمی خواهید با موتلفه همکاری کنید در این صورت چه مفهومی دارد از افرادی از موتلفه بخواهید تعهد بگیرید و اینها را به طور مستقل کنار بکشید و از موتلفه جدا کنید». این سازوکار به لحاظ سیاسی درست نیست.

وی درباره رأی گیری این جبهه سیاسی هم مدعی شد: با ترکیب غیرمتجانس مجمع عمومی جمنا حدس زده می‌شود که در پشت پرده نوعی مهندسی آرا وجود داشته باشد. مصطفی میرسلیم در پاسخ به سوالی درباره نوع پوششی که استفاده می کند، گفت: من به فرهنگ ایرانی خیلی اعتقاد دارم؛ چون از فرهنگ های با قوام دنیاست. سعی کردم پایبندی خودم را به پوششی نشان دهم که آبا و اجداد خودمان استفاده می کردند. در واقع مناسب نمی دیدم از پوشش اروپایی استفاده کنم.

پوشش اروپایی برای ما مناسبتی ندارد. زدن کراوات در کشور ما رایج نیست، یقه برگردان زمانی به درد می خورد که از کراوات استفاده شود. من از سال 54 که کارم را در دانشگاه شروع کردم، همین طور لباس پوشیدم تا به امروز. نامزد حزب مؤتلفه در انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به سؤالی درباره منزل مسکونی اش توضیح داد: ولنجک دو بخش دارد. یک بخش اعیان نشین و خوش نشین است.

همان سمت شرقی ولنجک به طرف زعفرانیه. قسمت غربی ولنجک نیز کارمندنشین است. نوع ساختمان هایش هم با هم فرق می کند. در واقع مجموعه ای از دستگاه های دولتی زمین های این قسمت را گرفتند و خانه های سازمانی یا شبه سازمانی درست کردند، خانه ما نیز در قسمت غربی ولنجک است. می توانید بیایید ببینید که وضعش چگونه است.

نوبخت: مگر اینکه خبرگزاری فارس بخواهد من را کاندیدا کند!

محمد باقر نوبخت سخنگوی دولت نیز در حاشیه نشست هیات وزیران در پاسخ به پرسشی در جریان احتمال کاندیداتوری‌اش در انتخابات گفت: من قصد کاندیداتوری برای انتخابات را ندارم، مگر اینکه خبرگزاری فارس بخواهد من را کاندیدا کند.

قاضی‌زاده‌هاشمی: قولی ندادیم که به آن عمل نکرده باشیم
سید حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پس از جلسه هیات دولت در گفت و گو با خبرنگاران درباره وضع طرح تحول سلامت اظهار داشت : مردم باید اظهار نظر کنند اما معتقدیم به وعده هایی که دادیم، یکی پس از دیگری عمل کردیم و شرایطمان الان مناسب است. وی تأکید کرد: قولی ندادیم که به آن عمل نکرده باشیم و از این بابت خوشحالیم.

دعوت حزب اتحاد ملت از رئیس دولت یازدهم برای حضور دوباره در انتخابات

 حزب اتحاد ملت ایران اسلامی هم با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: دولت روحانی را موفق می‌دانیم و از او برای حضور دوباره در انتخابات دعوت می‌کنیم.

سروری:قالیباف برای حفظ وحدت نیروهای انقلاب هر اقدامی انجام می دهد

پرویز سروری عضو شورای شهر تهران با رد این خبر که احتمال دارد قالیباف به طور مستقل وارد انتخابات شود به نامه نیوز گفت: بنده با شناختی که از آقای قالیباف دارم می دانم که برای او، حفظ وحدت اصولگرایان مهمتر از نظر خودش است کمااینکه بارها نیز اعلام کرده است که برای حفظ وحدت نیروهای انقلاب هر اقدامی انجام می دهد و حتی اگر لازم باشد ایثارگری و گذشت هم خواهد کرد. وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر دیدار قالیباف و رئیسی و توافق بر روی معاون اولی قالیباف گفت: این گمانه هایی است که برخی رسانه ها برای گرم کردن بازار انتخابات مطرح می کنند و فکر نمی کنم که صحت داشته باشد.





منبع : ایران آنلاین

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار