کد خبر: ۴۱۸۶۶۷
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۳ 05 May 2017

مدیر کل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان گفت: افزون بر 80 میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل طرح های ورزشی سیستان و بلوچستان در سال 96 یعنی به میزان مشارکت خیران اختصاص می یابد که این امر نوید انقلاب بزرگ در افزایش سرانه ورزشی استان می دهد.

به گزارش ایسنا- منطقه سیستان و بلوچستان، حسین ثوری در نشست خبری افزود: با رویکرد دولت تدبیر و امید، انگیزه برای مشارکت و به اجرا در آوردن طرح هایی که دولت ها قادر به اجرای آن نبودند توسط سمن های فعال در سیستان و بلوچستان ایجاد شده است.

ثوری در ادامه بیان کرد: از روزی که مدیریت ورزش استان را بر عهده گرفتم سعی شده از تمام نظرات کارشناسان و متخصصین امر استفاده شود.

وی خاطرنشان کرد: پروژه مختلف ورزشی از سال 92 تاکنون در سیستان و بلوچستان اجرا شده که 34 مورد آن در مناطق روستایی قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: با حمایت از نخبگان جوان و بهره گرفتن از پتانسیل‌های منطقه و معرفی شاخص‌های ورزشی و فرهنگی سعی می‌کنیم چهره‌ای خوب و زیبا از استان به نمایش گذاشته شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان در ادامه اظهار کرد: روستاییان خیر استان سال گذشته برای نخستین بار افزون بر 80 میلیارد ریال( هشت میلیارد تومان) در ساخت، تجهیز و تکمیل طرح های ورزشی استان مشارکت کردند.

وی افزود: در این مدت افزون بر 100 زمین فوتسال توسط روستاییان استان به اداره کل ورزش و جوانان اهدا شده که قابل تقدیر است.

وی ادامه داد: کسب مقام دوم در حوزه فرهنگی و جوانان، برتر شدن برای نخستین بار در حوزه بانوان، کسب مقام دوم در توسعه ورزش روستایی از جمله دستاوردهای چند سال اخیر در استان است.

مدیر کل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه در دولت یازدهم 57 طرح ورزشی در استان افتتاح شد گفت: هیچ طرح ورزشی در این دولت با وجود همه مشکلات و کمبودهای منابع مالی در استان تعطیل نشد.

ثوری گفت: ورزشکاران سیستان و بلوچستان سال گذشته 555 مدال رنگارنگ منطقه ای، ملی، بین المللی و جهانی کسب کردند.

وی با اشاره به اهمیت امید و نشاط در جامعه به ویژه جوانان گفت: سال 92 در مجموع 197 جشنواره و رقابت های ورزشی در استان برگزار شد که با رویکرد جدید در سالهای اخیر این امر در سال 95 به هزار و 117 برنامه در نقاط مختلف استان به ویژه مناطق روستایی افزایش یافت و موجب رونق شور و نشاط در بین عموم مردم شد.

وی تجهیز 35 خانه روستایی استان به امکانات ورزشی و راه اندازی رقابت های لیگ بازی های بومی و محلی را از دیگر توفیقات چند سال اخیر در ورزش سیستان و بلوچستان ذکر کرد.

مدیر کل ورزش و جوانان استان گفت: سال 92 تنها دارای سه سمن در حوزه جوانان بود، افزود: اکنون تعداد سمن‌های فعال در این استان به 64 سمن رسیده است.

وی با اشاره به وجود افزون بر 800 هزار جوان در سیستان و بلوچستان و اهمیت راه اندازی خانه جوانان برای آنان گفت: هم اینک یک خانه جوانان در زاهدان فعال شده و خانه دوم جوان استان نیز تا پایان اردیبهشت ماه در چابهار راه اندازی می شود.

ثوری گفت: برای نخستین بار سیستان و بلوچستان از لحاظ عملکردی در حوزه جوانان رتبه دوم کشور را به دست آورده است.

وی خاطرنشان کرد: باید ورزش در کشور به سمت مردمی شدن پیش برود زیرا سرمایه‌گذاری که از طرف والدین در خصوص ورزش برای فرزندانشان صورت می‌گیرد، به خود آنها باز می‌گردد، از این جهت باید ارزش ورزش در بین مردم جا بیفتد و این قضیه برای اداره کل ورزش و جوانان از اهمیت بالایی برخوردار است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار