کد خبر: ۴۲۶۷۲۳
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۵ 19 May 2017

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان با تاکید بر اینکه در بحث اقوام سندی در شورای امنیت ملی تصویب شده و راهکار نظام در حوزه اقوام مشخص است گفت: اقوام بهترین فرصت برای ایران اسلامی در حفظ وحدت و کمک به انتخاب افراد اصلح هستند.

به گزارش ایسنا حسین مسگرانی در میزگرد رسانه و انتخابات افزود: 21 پایگاه خبری، 11 دفتر خبرگزاری و حدود 40 نشریه مکتوب سیاسی و اجتماعی دارای مجوز در استان فعالیت می کنند.

مهمترین مشکل رسانه های استان کم بودن تالیف و تحلیل در موضوعات و مشکلات مختلف است و بر عکس کار کپی و انعکاس اخبار تکراری زیاد مشاهد می شود . 

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه خیلی از رسانه های سیستان و بلوچستان وابستگی سیاسی و جناحی دارند و نگاهشان جریان فکری خاص است، ارائه تحلیل منصفانه را کمتر از آنها شاهد هستیم 

وی گفت: نقد منصفانه را در رسانه هایی با وابستگی جناحی و طیفی مشاهده نکردیم اما سطح نقد کم است . 

وی افزود: نمایندگان نامزدها در حوزه اقتصاد، سیاست داخلی و خارجی و غیره در دوره های قبل با هم مناظره می کردند و نامزدها در مناظرات نهایی نتیجه نظرات کارشناسی را ارائه می دادند که این مساله در این دوره ضعیف بود . 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا شاید به دلیل اینکه سایه انتخابات ریاست جمهوری بر روی آن افتاده تا حدودی مورد غفلت قرار گرفته است . 

مسگرانی اظهار کرد: مردم سیستان و بلوچستان در مساله انتخابات شوراها سوالات جدی دارند و ارائه برنامه توسط نامزدهای حاضر در شوراهای شهر و روستای استان را خواستار هستند . 

وی گفت: اگر خواستار توسعه در کلان شهر زاهدان هستیم باید انسان های توسعه یافته از هر قوم و طیفی را در شوراها داشته باشیم که انتخاب این افراد اصلح با کمک رسانه ها تحقق می یابد . 

وی با تاکید بر تغییر نگاه در رسانه های استان افزود: رسانه ها باید با همکاری آموزش و پرورش، سازمان های آموزشی و دانشگاهها با معرفی درست نامزدهای انتخابات شوراهای شهر و روستا برای حل آسیب های اجتماعی مد نظر رهبری و دولت تلاش کنند . 

وی گفت: در طول چهار سال اخیر رسانه ها نقدهای مختلفی از مشکلات و راه حل ها ارائه دادند اما الان که باید برای کمک به انتخاب اصلح ترین ها فعالیت داشته باشند، جایشان خالی است . 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: رسانه ها باید در تحلیل های خود راهکارهای نامزدهای شوراهای شهر و روستا استان را در جلوگیری از پیشرفت آسیب های اجتماعی مانند حاشیه نشینی، اعتیاد، طلاق و غیره ارائه دهند 

وی گفت: نمی توانیم فعالیت در مسیر پیشرفت و توسعه را در این اوضاع از آدم های توسعه نیافته مشاهده کنیم . 

مسگرانی گفت: باید مطالبات جامعه رسانه ای استان به حدی برسد که خواسته عمومی باشد و همه مسئولان در بخش های مختلف خود را موظف به پاسخ گویی بدانند . 

وی اظهار کرد: در بحث تخلفات تبلیغاتی، رسانه های دارای مجوز استان همکاری بسیار خوبی داشتند و خیلی کم شاهد بروز تخلف و مشکل در این ناحیه بودیم.


اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
صمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۱
روزنامه و نشریه های استان به درد خودشان می خورد همش کپی و بعدش یک کدام جرات بیان نقد و نظر خوانند ه گان و بیندگان خودشان را ندارد به این خاطر چون دیدگاها پخش نمی شود مردم هم بی تفائپوت و کمتر مراجعه کننده دارد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار