کد خبر: ۴۲۷۸۱۸
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۵ 21 May 2017
برگزاری شکوهمند انتخابات ریاست جمهوری ایران به طور گسترده‌ای در رسانه‌های جهان و بین شخصیت های سیاسی بازتاب داشته است. در ادامه به برخی از این اخبار اشاره شده است.

تیتر بی بی سی انگلیسی به حضور گسترده مردم ایران در انتخابات اختصاص یافت ...
بی بی سی انگلیسی در گزارشی از انتخابات ایران به حضور چشمگیر مردم اشاره کرده است. این رسانه انگلیسی زبان، گزارش خود را زیر عنوان "انتخابات ایران: آراء درحالی شمارش می شود که شاهد حضور گسترده مردم بودیم" تنظیم و منتشر کرد. در ابتدای این نوشتار می خوانیم: شمارش آراء انتخابات ریاست جمهوری در ایران همچنان جریان دارد و گفته می شود حدود 70 درصد مردم در انتخابات شرکت کرده اند.

بی بی سی افزود: صف های طولانی در خارج از مراکز اخذ رای در سراسر کشور مشاهده می شد و زمان رای گیری برای پنج ساعت تمدید شد. در ادامه این گزارش آمده است: وزارت کشور ایران اعلام کرده که در روز جمعه بیش از 40 میلیون رای به صندوق ها ریخته شده است. بی بی سی نوشت: مقامات رسمی می گویند تمدید زمان رای گیری به علت "درخواست ها" و "مشارکت مشتاقانه مردم" بوده است.

سی ان ان حضور مردم را در انتخابات ایران گسترده توصیف کرد
فرد پلایتگن خبرنگار سی ان ان در یکی از حوزه های رای گیری در شمال تهران گزارش داد حضور مردم در این انتخابات چشمگیر بوده است. ما حدود دو و نیم ساعت است که در اینجا حضور داریم و صفی طولانی در برابر این حوزه رای گیری تشکیل شده است. اگر ملاحظه کنید در اینجا دو صندوق رای گیری وجود دارد. یکی برای انداختن رای انتخابات ریاست جمهوری و دیگری برای شورای شهر است.کسانی که در این انتخابات شرکت می کنند، می دانند که این انتخابات برای کشورشان بسیار مهم است.

فرانس پرس: حضور گسترده مردم ایران در پای صندوق های رای 
در تهران و شهرستان‌ها، حضور مردم از همان آغاز به کار شعب اخذ رأی پررنگ بود و صف‌های طولانی در مقابل شعب تشکیل شده بود. میزان مشارکت که ابهام بزرگ این انتخابات است، بنا بر اعلام کرد وزارت کشور که مسئول برگزاری انتخابات است، احتمالا بالای 72 درصد خواهد بود. این خبرگزاری همچنین حضور مقام معظم رهبری و رئیس جمهور در پای صندوق های رای را بازتاب داد.

غرب در برابر آیت الله خامنه‌ای تحقیر شد
تحلیلگر آمریکایی نیز گفت: پیروز واقعی انتخابات در ایران آیت الله خامنه‌ای است و در واقع غربیها در برابر آیت الله خامنه ای تحقیر شدند.

نوام چامسکی از تئوریسین مشهور آمریکایی در اعلام نظری درباره انتخابات ریاست جمهوری ایران گفت: پیروز واقعی رهبر جمهوری اسلامی ایران بوده است.

وی تصریح کرد: آیت الله خامنه‌ای زیرک‌ترین و  سیاستمدارترین فرد جهان است، کاری کرده که حتی دشمنان بزرگ ملتش هم برای حضور مردمش در صحنه‌ انتخابات تبلیغ می کنند. وی افزود: وقتی مشارکت زیاد شود، پیروز واقعی دنیا آیت‌الله خامنه ایست نه غربی‌ها، امروز سیاست‌مداران دنیا با تایید دموکراسی واقعی در ایران، حقارت خود را در برابر آیت‌الله به تصویر کشیدند.

بازتاب حضور پرشور ایرانیان در انتخابات ریاست جمهوری در رسانه‌های آلمانی
برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ایران با بازتاب های گسترده ای در رسانه های بین المللی از جمله رسانه های آلمانی زبان همراه بود.

به گزارش تسنیم، روزنامه آلمانی نویه اوزنا بروکر سایتونگ، از مشارکت بالای مردم در انتخابات ریاست جمهوری ایران خبر داد. این روزنامه آلمانی از تمدید چند نوبته زمان این انتخابات از طرف وزارت کشور به دلیل صف های طولانی در محل حوزه های اخذ رای خبر داد.

"نویه اوزنا بروکر سایتونگ" به نقل از شاهدان از صف های طولانی در برابرحوزه های اخذ رای در تهران خبر داده و نوشت: به گزارش بسیاری رسانه ها حتی در شهرستان ها نیز از مشارکت بالای مردمی خبر داده شده است.

روزنامه اتریشی "وینر سایتونگ" نیز ازصف های طولانی در برابر محل های اخذ رای از صبح زود روز گذشته در کشورمان خبر داد. این روزنامه اتریشی از رقابت سخت و فشرده بین  دو نامزد مهم انتخابات ریاست جمهوری در ایران خبر داد.

روزنامه "تاگس شاو" آلمان نیز از ازدحام جمعیت در حوزه های اخذ رای انتخابات ریاست جمهوری ایران خبرداده و نوشت: حوزه های اخذ رای تا دیر وقت شب گذشته باز ماند. برای اولین بار بعد از توافق هسته ای بین ایران و غرب ایرانیان در این انتخابات رئیس جمهور خود را انتخاب کردند.این روزنامه آلمانی همچنین به شرکت رهبر انقلاب در اولین ساعات شروع رای گیری در این انتخابات اشاره کرد.

به گزارش خبرگزاری اتریش صف هایی که جلوی حوزه های رای گیری برای شرکت در انتخابات بسته شده بود بسیار طولانی تر از انتخابات ریاست جمهوری دور قبل در سال 2013 بود. حداقل سه بار زمان رای گیری در بیش از 63 حوزه رای گیری به دلیل استقبال بالای مردمی تمدید شد تا همه فرصت شرکت در این رای گیری را داشته باشند.
خبرگزاری اتریش بخصوص شرکت شهروندان تهرانی در این انتخابات را بسیار بالا ارزیابی کرد.

روزنامه آلمانی "فرانکفورتر آلگماینه سایتونگ" نیز از مشارکت بالای مردم در انتخابات ریاست جمهوری ایران خبر داده و نوشت به دلیل استقبال بالای مردمی برای این انتخابات زمان اخذ رای گیری در حوزه های انتخاباتی حداقل حدود 5 ساعت تمدید شد. به گزارش وزارت کشور ایران بیش از 40 میلیون ایرانی در این انتخابات شرکت کردند و این مشارکت حدود 70 درصدی در این انتخابات را نشان می دهد.

به نوشته این روزنامه آلمانی بسیاری از شرکت کنندگان این انتخابات را تصمیمی سرنوشت ساز برای کشور خود ارزیابی کردند.

روزنامه "پاسایر نویه پرسه" آلمان نیز در گزارشی به مسئله انتخابات در ایران و مشارکت چشمگیر شهروندان ایرانی در این انتخابات اشاره کرد. این روزنامه آلمانی نیز به تمدید زمان رای گیری به علت استقبال بالای مردم اشاره کرده و میزان مشارکت هم در تهران و هم در شهرستان ها را بسیار بالا ارزیابی کرد.

هفته نامه اشپیگل هم در گزارشی شور و استقبال پر شور مردمی از انتخابات ریاست جمهوری در ایران را به تصویر کشیده و به تمدید زمان رای گیری به دلیل حضور بالای مردم در حوزه های اخذ رای از طرف وزارت کشور اشاره کرد. این هفته نامه آلمانی نیز از مشارکت حدود هفتاد درصدی شهروندان ایرانی در انتخابات ریاست جمهوری روز گذشته در کشورمان خبرداد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار