مدیرکل دامپزشکی استان سمنان:
مدیرکل دامپزشکی استان سمنان با تأکید بر اینکه خوشبختانه نشانی از بیماری تب کنگو در استان گزارش نشده است، گفت: مردم به‌منظور جلوگیری از این بیماری گوشت را از مراکز معتبر خریداری کنند.
کد خبر: ۴۳۲۷۹۲
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۶ 30 May 2017

به گزارش تابناک سمنان، محمد سعیدی در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن بیان اینکه راه‌های پیشگیری از تب کریمه کنگو تنها رعایت اصول ایمنی و بهداشتی است، ابراز داشت: تهیه گوشت موردنیاز از محل‌های مطمئن و تحت نظارت دامپزشکی‌هاخریداری کنند و همچنینرعایت روش‌های حفاظت شخصیدر تماس با ترشحات و خون حیوانات مانند پوشیدن دستکش، لباس بلند، چکمه، ماسک و عینک، خودداری از رفت‌وآمد در محل‌های کشتار غیرمجاز و اجتناب از خوردن گوشت، جگر خام و نیم پخته ازجمله مواردی است که به کنترل این بیماری کمک می‌کند.

وی افزود: جدا نگاه‌داشتن جایگاه دام از محل زندگی، خودداری از فشردن (له کردن کنه) با دست یا روی بدن دام، پرهیز از تماس بدن با ترشحات و خون دام و جلوگیری از کشتار دام در محل‌های غیرمجاز ازجمله مواردی است که در عدم سرایت بیماری تب کریمه کنگو بسیار اثرگذار خواهد بود.

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان بابیان اینکه قصاب‌ها در هنگام ذبح باید از دستکش و چکمه استفاده کنند، تأکید کرد: مردم دام موردنظر برای کشتار را باید از میدان‌ها معتبر دام تهیه و از کشتار در منازل شخصی به‌شدت پرهیز کنند و توصیه می‌شود گوشت پس از ذبح حتماً ۴۸ساعت در یخچال و فریزر نگه‌داری شود.

سعیدی عامل انتقال این بیماریرا کنه برشمرد و گفت: کنه یکی از حشرات ناقل بیماری در حیوانات است که می‌تواند یک حیوانآلوده به‌راحتی این بیماری را به انسان منتقل کند لذا به همین سبب توصیه می‌شود تا برطرف شدن کامل این بیماری در کشور مردم حتماً گوشت را از مراکز معتبر خریداری کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار