باقری با اشاره به اینکه گل محمدی از خانواده گل‌سرخیان محسوب می‌شود، عنوان کرد: یکی از برنامه‌های جدی در جهاد کشاورزی توسعه کشت محصول گل محمدی است.
کد خبر: ۴۳۵۲۸۶
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۲ 04 June 2017
مدیر جهادکشاورزی شهرستان نهاوند گفت: امسال در سطح ۱۰ هکتار از اراضی شهرستان نهاوند گل‌محمدی کشت شده که در حال حاضر برداشت این محصول از مزارع نهاوند آغاز شده است.

به گزارش ایسنا؛ وی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود از هر هکتار ۱٫۵ تن گل‌محمدی برداشت شود، اظهار کرد: این محصول برای مصرف خوراکی به عنوان مربا، گلابگیری، تهیه اسانس و عصاره و مصارف دارویی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

باقری با اشاره به اینکه گل‌محمدی از خانواده گل سرخیان محسوب می‌شود، عنوان کرد: یکی از برنامه‌های جدی در جهادکشاورزی توسعه کشت محصول گل‌محمدی است.

وی خاطرنشان کرد: گل‌محمدی در بین ۲۰۰ گونه خانواده گل سرخیان به عنوان محصول اصلی برای اسانس‌گیری محسوب می‌شود و اسانس گل‌محمدی کاربردی‌های زیادی دارد و می‌توان از آن در صنایع بهداشتی، دارویی و غذایی بهره برد.

باقری با بیان اینکه گل‌محمدی از نظر عطر و اسانس اهمیت قابل توجهی دارد و بسیاری از فعالان عرصه عطرسازی اسانس گل‌محمدی را مهمترین ماده اولیه این صنایع می‌دانند، یادآور شد: برداشت گل‌محمدی صبح زود صورت می‌گیرد و یک کارگر به طور میانگین روزانه بین ۲۵ تا ۳۰ کیلوگرم گل‌محمدی می‌تواند برداشت کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار