گرمای بی سابقه هوا، اشعه فرابنفش و خطر سرطان پوست اهوازی ها؛
متاسفانه چنین وضعی را در ایام وقوع پدیده ریزگردها، کم و بیش شاهد هستیم و در حالیکه در صورت وقوع چنین شرایطی در دیگر استانها شاهد اقدامات بهداشتی، درمانی و حتی حمایتی ویژه ای به شهروندان هستیم در این استان، با ضعف و کمبود روبرو هستیم و لازم است مدیریت بحران استان خوزستان اقدام عاجل و جدی نموده و با عوامل سهل انگار برخورد شود
کد خبر: ۴۵۰۵۴۶
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۷ 01 July 2017
در روزهای اخیر شاهد گرمای بی سابقه ای در شهرهای مختلف استان بوده ایم بگونه ای که نام شهر اهواز مرکز استان بعنوان گرم ترین شهر جهان معرفی شد. در این مدت تعدادی از شهروندان بدلیل گرمازدگی راهی بیمارستانها و مراکز درمانی شدند. به گزارش تابناک خوزستان، با این وجود همه عوارض گرمازدگی و افزایش بی سابقه دما به این موارد محدود نمی شود. بنا بر اعلام کارشناسان، میزان اشعه فرابنفش ( UV Index ) در اهواز 10 بوده که بیانگر وضعیت هشدار است . میزان اثرات نامطلوب اشعه فرابنفش با رسیدن با عدد 10 در این شاخص بسیار زیاد خواهد شد و تاثیراتی نامطلوب بر پوست و چشم خواهد داشت. 

بر اساس نظر کارشناسان وزارت بهداشت خطر ابتلا به سرطان پوست و آب مروارید اهوازی ها را تهدید می کند و این پرتوها اولین و اصلی ترین عامل آسیب های پوستی و سرطان پوست هستند. بر همین اساس لازم است ضمن تامین امکانات ضروری و مصرفی، آموزش های لازم از طریق وسایل ارتباط جمعی و تبلیغات محیطی و پیامکی به مردم ارائه شود اما متاسفانه ظاهرا مسئولان وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی موضوع را چندان جدی نگرفته اند!

با وجود شرایط خاص ایجاد شده در روزهای اخیر، در این مدت و پیش از این روزهای شدیدا گرم، آنگونه که باید شاهد اطلاع رسانی و آموزش های عمومی از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و نماینده عالی آن یعنی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور نبوده ایم و این سوال ایجاد می شود که براستی رسالت آموزش بهداشت و سلامت و اطلاع رسانی به شهروندان برای چه زمانی اجرایی خواهد شد؟

در این روزهای گرم، چند نفر از شهروندان را دیده اید که از چتر استفاده کنند؟ آیا مجموعه بهداشت و درمان استان آموزش های لازم را به مردم ارائه نموده است؟
آیا استفاده از فضای مجازی برای آموزش دهی و اطلاع رسانی به مردم هم هزینه دارد؟
 متاسفانه چنین وضعی را در ایام وقوع پدیده ریزگردها، کم و بیش شاهد هستیم و در حالیکه در صورت وقوع چنین شرایطی در دیگر استانها شاهد اقدامات بهداشتی، درمانی و حتی حمایتی ویژه ای به شهروندان هستیم در این استان، با ضعف و کمبود روبرو هستیم و لازم است شخص وزیر بهداشت، استاندار و  مدیریت بحران استان خوزستان اقدام عاجل و جدی نموده و با عوامل سهل انگار برخورد شود.

به نظر می رسد عدم توجه جدی به این موضوع در روزهایی که شهروندان نیازمند اطلاعات، توصیه ها، آموزش ها و احیانا برخی امکانات هستند، می تواند پیامدهای منفی را بر سلامت شهروندان داشته باشد و لازم است که مسئولان و نمایندگان استان، تذکرات لازم را برای جبران و رفع برخی از ندانم کاری ها و ضعف ها بدهند تا دیگر شاهد چنین وضعیتی نباشیم.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار