فرماندار شهرستان خاش گفت: اعتیاد و گرایش به تولید، فروش، و مصرف مواد مخدر برای دولت و اقشار مختلف جامعه ایرانی هزینه به بار آورده و در یک جامعه سالم و با نشاط معضلی دردآور و آزار دهنده بوده که آسیب‌های ناشی از آن دامن گیر اکثر افراد در اجتماع می گردد.
کد خبر: ۴۵۲۰۰۵
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۲ 02 July 2017

محمداکبر چاکرزهی در شورای مبارزه با مواد مخدر استان افزود: اعتیاد و معضل بیکاری از دغدغه های مهم خانواده ها و مسئولان بوده که برای مقابله با آنها به عزمی ملی و عمومی لازم است.

وی بیان کرد: از عوامل اصلی و دخیل در موضوع مصرف مواد مخدر و گرفتار شدن در دام اعتیاد بیکاری، فقر، فراهم نبود کانون گرم خانوادگی، شرایط زندگی سالم و مطلوب در خانواده و دوری افراد از معارف و تهالیم دینی است.

چاکرزهی با تاکید بر اینکه آموزه های دینی برای کاهش معضلات و آسیب های اجتماعی موثر هستند تصریح کرد: ورود پیدا کردن رسانه ها در مباحث اطلاع رسانی و آموزشی و برنامه ریزی برای مشارکت دادن اقشار جامعه جهت اداره امور، کمک به ایجاد اشتغال، توجه به معیشت افراد در کنار توجه به مباحث فرهنگی، علمی، آموزشی، فرهنگی، اقتصادی، تفریحی و گردشگری، ازدواج و غیره می تواند در جامعه نشاط و امید به وجود بیاورد.

مقام عالی دولت در شهرستان خاش با اشاره به اینکه پایین آمدن سن اعتیاد، گرفتار شدن زنان و تصیلکردگان در دام آن هشدار دهنده می باشد گفت: برنامه ریزی متناسب با نیاز اقشار جامعه عاملی مهم برای کاهش دادن آسیب های اجتماعی است.

فرماندار خاش افزود: بخش بزرگی از مشکلات و ناهنجاری ها، سرقت و دزدی ها، قتل و غارتها، معضلات و آسیب های اجتماعی ناشی از اعتیاد بوده که می طلبد برای مقابله با آن همه اقشار جامعه دست در دست هم بدهند و آن را از جامعه محو و ریشه کن کنند.

فرماندار خاش با قدردانی از تلاش های مجموعه اعضای شورای تامین و دستگاههای فرهنگی دست اندرکار در موضوع مبارزه با سوداگران مرگ و برهم زنندگان آرامش و امنیت در جامعه بیان کرد: اقدامات صورت گرفته در امر مقابله با آسیبهای ناشی از مواد مخدر و اعتیاد در منطقه ستودنی است لذا امیدواریم با همکاری و همفکری علما و بزرگان و نخبگان و تمام دلسوزان مشکلات این حوزه به صفر برسند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار