35 تن انواع مواد مخدر با حضور جمعی از مسئولان و فرماندهان نظامی و انتظامی استان سیستان و بلوچستان در زاهدان امحا شد.
کد خبر: ۴۵۳۶۱۵
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۰۷:۱۰ 05 July 2017
معاون امنیتی و انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان در حاشیه این آیین در جمع خبرنگاران گفت: امحا این مقدار مواد مخدر در استان گویای عزم جدی ماموران انتظامی و امنیتی برای مبارزه با مواد مخدر است.
علی اصغر میرشکاری اظهار داشت: هلال طلایی کشت مواد مخدر در حاشیه مرزهای سیستان و بلوچستان وجود دارد و مواد مخدر عمدتا از کشورهای افغانستان و پاکستان به کشورهای اروپایی ترانزیت می شود.
وی ادامه داد: در برنامه ریزی های جدی مقابله با مواد مخدر در سال 93، 130 تن، سال 94، 160 تن، سال 95 بیش از 230 تن انواع مواد مخدر و در سه ماهه امسال حدود 60 تن مواد مخدر توسط ماموران انتظامی، سربازان گمنام امام زمان(عج) و نیروهای بسیج و سپاه پاسداران در سیستان و بلوچستان کشف شده است.
وی افزود: بیشترین سهم کشفیات مواد مخدر مربوط به نیروی انتظامی سیستان و بلوچستان بوده است.
معاون امنیتی انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: تقاضایی که از مسئولان کشوری در رابطه با مبارزه با مواد مخدر داریم این است که ماموریت اصلی مبارزه با مواد مخدر باید در مرز انجام شود.
میرشکاری اظهار داشت: اگر مرزها به درستی کنترل و انسداد شوند و نیروهای نظامی، پاسگاهها و تجهیزات نظامی تقویت شود، کشور در برابر ورود مواد مخدر ایمن تر می شود.
وی ادامه داد: تمام تلاش مسئولان سیستان و بلوچستان این است تا در مرزها با ورود مواد مخدر مبارزه شود.
وی بیان کرد: مواد مخدر یک مساله جهانی است و حل این موضوع اراده جهانی را می طلبد.
وی بیان کرد: 250 هزار هکتار از اراضی افغانستان زیر کشت مواد مخدر است که در هر هکتار 40 تا 45 کیلوگرم مواد مخدر برداشت می شود.
به گزارش ایرنا در این آیین از شماری از خانواده شهدا و تلاشگران عرصه مبارزه با مواد مخدر سیستان و بلوچستان تجلیل شد.
سیستان و بلوچستان با وسعتی حدود 187 هزار و 502 کیلومتر مربع (معادل 5/11درصد مساحت کشور) و 19 شهرستان و بیش از 2 میلیون و 800 هزار نفر جمعیت پهناورترین استان کشور محسوب می شود که امکان دارد همزمان چندین پدیده از جمله توفان، بارندگی، سیل و مواج شدن دریا را تجربه کند.ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار