کارشناس پیش‌بینی هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: یکشنبه تا سه‌شنبه سرعت وزش باد در استان سیستان و بلوچستان به 80 تا 90 کیلومتر در ساعت می‌رسد و در برخی مناطق نیز طوفان گردوخاک و کاهش شدید دید و اختلال در تردد پیش‌بینی می‌شود.
کد خبر: ۴۶۰۶۳۱
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۶ 16 July 2017
علی ملاشاهی در گفت‌وگو با خبرگار فارس در زاهدان، اظهار کرد: امروز هم با تداوم جریانات مرطوب جنوبی در برخی نقاط جنوب و  جنوب شرق استان در بعدازظهر رشد ابر، رعدوبرق با رگبار پراکنده باران و باد شدید لحظه‌ای با شدت کمتر نسبت به دو روز گذشته رخ خواهد داد.

کارشناس پیش‌بینی هواشناسی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه از یکشنبه این شرایط محدود به برخی ارتفاعات جنوب شرق استان می‌شود، افزود: با توجه به ماهیت طوفان‌های تندری جاری شدن رواناب و سیلابی شدن موقتی مسیل‌ها محتمل است.

وی گفت: وزش بادهای 120 روزه در شمال استان با سرعتی حدود 60 تا 75 کیلومتر در ساعت تا اواخر هفته تداوم دارد که روزهای یکشنبه تا سه‌شنبه این شرایط تقویت شده و سرعت وزش باد به حدود 80 تا 90 کیلومتر در ساعت می‌رسد و در برخی نقاط طوفان گردوخاک و کاهش شدید دید و اختلال در تردد پیش‌بینی می‌شود.

ملاشاهی بیان کرد: طی این مدت در نواحی مرکزی و جنوبی استان افزایش غبار و بادوگردوخاک با شدت کمتر انتظار می‌رود.

وی گفت: توصیه می‌شود از اسکان وتردددربستروحاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی خودداری شود و در زمان وقوع رعدوبرق از استقرار در فضای باز اجتناب شود.

وی افزود: همچنین افراد آسیب پذیر از جمله سالمندان، بیماران وکودکان در زمان غبار آلود شدن هوا از ترددهای غیرضروری در فضای باز خودداری کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار