رئیس سازمان بسیج رسانه سیستان و بلوچستان گفت: جشنواره رسانه ای «قلم های وحدت آفرین» در 6 بخش به همت سازمان بسیج رسانه استان از روز یکشنبه اول مرداد با پذیرش آثار اصحاب رسانه و قلم آغاز بکار کرد.
کد خبر: ۴۶۵۵۸۱
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۶:۳۹ 24 July 2017

سرهنگ پاسدار یوسف علی بیگی در نشست خبری با خبرنگاران رسانه های ارتباط جمعی در زاهدان اظهار داشت: این جشنواره در 6 بخش گزارش، یادداشت، خبر، متن ادبی، طنز نوشته، فیلم و عکس آثار خبرنگاران و اصحاب قلم را پذیرش می کند.
وی ادامه داد: اصحاب رسانه و فعالان عرصه قلم می توانند از امروز تا پایان مرداد ماه آثار منتشر شده خود از اول فروردین سال 94 تا اول مرداد 96 در رسانه های مختلف اعم از خبرگزاریها، پایگاههای خبری، نشریات، وبلاگ و غیره را از طریق پایگاه اینترنتتیttp://www.vahdatghalam.ir به این جشنواره ارسال کنند.
وی بیان کرد: علاقه مندان به حضور در جشنواره 'قلم های وحدت آفرین' می توانند در هر بخش این جشنواره سه اثر خود را برای دبیرخانه و داوری ارسال کنند.
وی افزود: جشنواره رسانه ای 'قلم‌های وحدت آفرین' برای نخستین بار توسط سازمان بسیج رسانه سیستان و بلوچستان و با همکاری سازمان رسانه ‌ای اوج، سازمان رسانه ‌ای سراج و حوزه هنری انقلاب اسلامی برگزار می شود.
رئیس سازمان بسیج رسانه سیستان و بلوچستان گفت: این جشنواره آثار منتشر شده اصحاب رسانه و قلم را در هفت محور شامل «پیامبر اسلام(ص) نماد وحدت، اهل بیت(ع) پیشگامان وحدت، نقش ایران در وحدت جهان اسلام، وجوه اشتراک مذاهب اسلامی، وحدت‌ ستیزان، تفرقه ابزار اصلی نظام سلطه و وحدت در نگاه امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی» پذیرش می کند.
سرهنگ علی بیگی اظهار داشت: امروز جهان اسلام در تفرقه به سر می ‌برد و استکبار جهانی به دنبال ایجاد تفرقه و فتنه ‌انگیزی در میان مسلمانان است به همین سبب رسانه های ارتباط جمعی به ویژه در استان حساس و استراتژیک سیستان و بلوچستان در گسترش وحدت و مقابله با توطئه های دشمنان اسلام نقش بسیار مهم و اساسی دارند.
وی ادامه داد: در چنین شرایطی وحدت امت اسلامی حول محور آموزه‌های اسلام از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و اصحاب رسانه و هنر می توانند نقش آفرینی پررنگی در این زمینه داشته باشند.
وی افزود: اصحاب رسانه با قلم زدن در راستای وحدت می توانند موجبات گسترش وحدت و همدلی را در جهان اسلام فراهم کنند.
وی بیان کرد: با توجه به گستردگی اقوام و مذاهب در سیستان و بلوچستان گسترش وحدت و ایجاد هجمه رسانه ‌ای علیه تفرقه‌ انگیزان از اهمیت خاصی برخوردار است.
رئیس سازمان بسیج رسانه سیستان و بلوچستان گفت: قلم و رسانه کارآمدترین ابزار برای انتقال مفاهیم اسلامی از جمله وحدت است.
سرهنگ علی بیگی اظهار داشت: اصحاب رسانه و قلم و سایر علاقه‌ مندان می‌ توانند اخبار جشنواره رسانه ای 'قلم های وحدت آفرین' را از طریق پایگاه اینترنتی جشنواره و یا کانال تلگرامی جشنواره به آدرس'VahdatGhalam@' دنبال کنند.
مسئول دفتر سازمان فضای مجازی سراج در سیستان و بلوچستان نیز در این نشست گفت: گفتمان انقلاب اسلامی را متاسفانه در مساله هنر، رسانه و سینما تا کنون نتوانسته ایم به طور کامل اجرا کنیم.
سعید دهنوی اظهار داشت: اصحاب رسانه، سیاست و فرهنگ در سیستان و بلوچستان تا کنون نتوانستند تجلی وحدت را در حوزه های تخصصی خوشان پیش ببرند.
وی افزود: راه اندازی جشنواره رسانه ای «قلم های وحدت آفرین» نخستین پیام آن این است که وحدت در کلام فایده ی چندانی ندارد و باید به سمت کارهای عملی پیش رفت.
وی ادامه داد: اصحاب رسانه و قلم سیستان و بلوچستان اگر در حوزه وحدت گام بردارند بسیاری از مشکلات برطرف می شود./ایرنا
وی بیان کرد: وقتی مردم و سیاستمداران متوجه شوند که اصحاب رسانه توجه ویژه ای به حفظ وحدت دارند قطعا در این عرصه حضور چشمگیری خواهند داشت.
مسئول دفتر سازمان فضای مجازی سراج در سیستان و بلوچستان گفت: متاسفانه به دلیل کم کاری برخی از رسانه ها استان محور تمام حوادث معرفی شده در صورتی که این استان نماد وحدت در کشور است و باید این موضوع رسانه ای شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار