معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان غربی با اشاره به اینکه به خاطر اشباع شدن تعداد سردخانه ها در استان، مجوزی در این خصوص صادر نمی کنیم، گفت: سردخانه داران باید به دنبال ارتقای کیفیت باشند و ما نیز در این راستا از آنها حمایت می کنیم
کد خبر: ۴۶۹۴۷۶
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۰ 30 July 2017
به گزارش تابناك آذربايجان غربي،نادر صفرزاده در جلسه کارگروه امور اقتصادی آذربایجان غربی افزود: این تصمیم ها در راستای حمایت از فعالان فعلی بخش سردخانه ای در استان گرفته شده و می تواند راهگشای فعالیت این بخش باشد.
وی اضافه کرد: سردخانه ها مجوز جعبه سازی ندارند و نباید در این خصوص اقدامی انجام دهند چراکه در این بخش نیز فعالانی مجوز گرفته و هزینه کرده اند.
وی اظهار کرد: یکی از مهمترین مشکلات بخش کشاورزی در آذربایجان غربی رفع نشدن موانع تولید در 141 طرح معرفی شده این بخش به بانک کشاورزی در سال گذشته به دلیل نبود اعتبارات است که باید مسئولان مرتبط تمهیدات ویژه ای در این خصوص بیندیشند.
وی با تاکید بر اینکه آژیر خطر کمبود آب در آذربایجان غربی به صدا درآمده است، گفت: 130 میلیارد مترمکعب آبی که در دشت داریم با سیر کاهش روبروست و باید مدیریت اصولی و بهینه منابع آب را در دستور کار قرار دهیم.
اسمعیل کریم زاده مدیرکل جهادکشاورزی آذربایجان غربی نیز در این جلسه با ارائه گزارشی از وضعیت بخش سردخانه ای استان اظهار کرد: 324 واحد سرخانه در استان داریم که با ظرفیت 881 هزار و 110 تن فعالیت می کند.
وی افزود: برای 381 واحد نیز مجوز صادر شده و پیشرفت فیزیکی 10 تا 80 درصد دارند که ظرفیت آنها یک میلیون و 209 هزار و 50 تن است.
وی تاکید کرد: در برخی مناطق استان نیازمند ایجاد سردخانه هستیم که امیدواریم مساعدت لازم در این خصوص انجام شود.
در این جلسه در خصوص مشکلات سردخانه ای آذربایجان غربی در حوزه کمیت و کیفیت، بحث و تبادل نظر شد.
آذربایجان غربی از جمله استان های فعال در حوزه کشاورزی است که به ویژه برای محصولات باغی این استان، وجود سردخانه با کیفیت یک ضرورت به شمار می رود.
این استان بیش از یک میلیون تن سیب، بیش از 200 هزار تن انگور و چند صدهزار تن محصولات باغی دیگر تولید می کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار