نماینده مردم ایرانشهر، دلگان و سرباز در مجلس شورای اسلامی گفت: مراسم تنفیذ و تحلیف رئیس جمهوری با رویکرد مردم سالاری دینی در منطقه ای که بیشتر حاکمانش به شکل انتصابی و غیر انتخابی هستند جلوه خاصی از گفتمان سیاسی حاکم بر ایران اسلامی را نشان می دهد.
کد خبر: ۴۷۱۰۶۳
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۷ 01 August 2017
محمدنعیم امینی فرد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به در پیش رو بودن مراسم تنفیذ و تحلیف رئیس جمهوری اظهار داشت: مردم سالاری دینی به عنوان ارمغان بزرگ انقلاب شکوهمند اسلامی حاکم بر ایران اسلامی در میان کشورهای منطقه منحصر به فرد است.
وی افزود: جمهوری اسلامی ایران در عرصه حاکمیت مردم سالاری دینی موقعیت ویژه ای در میان کشورهای اسلامی دارد.
وی گفت: رئیس جمهوری با توجه به اینکه بعد از رهبری به عنوان فرد دوم مسئولیت اداره کشور را بر عهده دارد در نظام جمهوری اسلامی ایران از جایگاه ویژه ای برخوردار است.
وی افزود: علاوه بر جایگاه قانونی تعریف شده برای رئیس جمهوری، مردم در انتخابات اخیر با حضور آگاهانه و شکوهمند خود به گفتمان مد نظر روحانی رای دادند.
نماینده مردم ایرانشهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مجموعه ای از شرایط شامل هدایت های رهبر معظم انقلاب، فداکاری های ملت و منطقی بودن آرمان های مطرح شده از سوی دکتر روحانی سبب شد تا وی با رای بالایی به عنوان رئیس جمهوری دولت دوازدهم انتخاب شود.
دکتر امینی فرد اظهار داشت: با توجه به مجموعه مسائل و وضعیتی که امروز بر منطقه و دنیا حاکم است، وحدت هرچه بیشتر میان نیروهای انقلابی اعم از اصلاح طلب، اعتدالی و اصول گرا نیاز کشور در همه شرایط به ویژه در آستانه مراسم تنفیذ و تحلیف رئیس جمهوری دولت دوازدهم است.
وی گفت: رئیس جمهوری دولت دوازدهم در سنگر مردم سالاری دینی 14 مرداد بر اساس اصول قانون اساسی برای اجرای قانون اسلامی در مقابل نمایندگان ملت در مجلس شورای اسلامی قسم یاد می کند.
نماینده مردم ایرانشهر، دلگان، فنوج و سرباز در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: همه قوا باید برای تحقق اهداف انقلاب اسلامی با هم همکاری و انسجام داشته باشند.
به گزارش ایرنا مراسم تنفیذ حکم رئیس جمهوری روز پنجشنبه هفته جاری از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی انجام و مراسم تحلیف نیز روز شنبه 14 مرداد در مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار