دبیر کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: کابینه و وزرای اقتصادی دولت دوازدهم باید در پیگیری رونق تولید و اشتغالزایی کشور بسیار قوی عمل کنند.
کد خبر: ۴۷۴۰۳۹
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۷ 07 August 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از تسنیم،حجت‌الاسلام سیدجواد حسینی‌‍‌کیا با بیان اینکه مجلس در رای اعتماد به وزرا حقوق مردم را لحاظ خواهد کرد اظهار داشت: کابینه و وزرای اقتصادی دولت دوازدهم باید در پیگیری رونق تولید و اشتغالزایی کشور بسیار قوی عمل کنند.

نماینده مردم سنقروکلیایی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دولت دوازدهم نیازمند توجه ویژه به مقوله تولید و اشتغال است گفت: در همین راستا مقام معظم رهبری نامگذاری سال را بر مبنای اقتصاد مقاومتی، رونق تولید داخلی و ‌اشتغال قرار داده است.

حسینی‌کیا با بیان اینکه از طرفی دولت باید بخش خصوصی را فعال کند بیان کرد: دولت و وزرای کابینه باید منابع بانکی را در عرصه تولید و اشتغال جهت‌دهی مناسب کنند.

وی با بیان اینکه نظام بانکداری نیازمند یک جراحی ویژه است افزود: با این نظام بانکداری موجود نمی‌توان اقتصاد را اصلاح کرد و باید یک کسی بیاید معادلات بانکداری کنونی را بر هم بزند تا بتوان اقتصاد را شکوفا کرد.

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه با اشاره به اینکه در شرایط کنونی مؤسسات و بانکها یکی پس از دیگری در حال ورشکسته شدن هستند گفت: زیرا اکنون بانکها به جای کار بانک‌داری کار بنگاه‌داری می‌کنند در حالی که امکان ندارد هم بانک و هم بنگاه بود.

وی با بیان اینکه امیدواریم دولت دوازدهم، اقتصادی و کاری باشد بیان کرد: و وزرای این دولت جوان، پرتلاش، پرکار و خستگی‌ناپذیر باشند و بتوانند اقتصاد کشور را از این شرایط بحرانی کنونی نجات دهند.

حسینی‌کیا با اشاره به اینکه متأسفانه استان کرمانشاه در ابتدای دولت یازدهم در صدر جدول بیکاری کشور بود و رتبه اول بیکاری را به خود اختصاص داد عنوان کرد: اکنون نیز همین شرایط بر استان حاکم است و کرمانشاه بیکارترین استان کشور است و در ابتدا و انتهای دولت این رتبه حفظ شد.

وی با بیان اینکه با این شرایط کنونی معلوم است توجه مناسبی به این استان از سوی دولت صورت نگرفته است گفت: باید دولت دوازدهم نگاه و تعهدش را نسبت به مردمی که بیش از 68 درصد به آن رأی دادند اصلاح کند.

دبیر کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اینکه وزرای دولت دوازدهم باید اهل کار و عمل باشند و از هرگونه حاشیه روی پرهیز کنند، افزود: پرداختن به مسائل حاشیه‌ای معنایی جز عدم توجه به مطالبات مردم ندارد و کسانی که مسائل حاشیه‌ای را بر مسائل و مشکلات مردم ترجیح می‌دهند، شایستگی حضور در کابینه را ندارند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار