کد خبر: ۴۷۶۲۴۳
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۸ 11 August 2017
 فرماندار چابهار گفت: در گمرک چابهار فرآیند انجام تخلیه بار از ۲۶ روز به ۳ روز کاهش پیدا کرده است هر چند اين روند بايد كوتاه تَر شود ولي روند رو به رشدي داشته است .

به گزارش ایسنا- منطقه سیستان و بلوچستان، درویشی در شورای توسعه و ترانزیت بندر چابهار افزود: باید به سمت و سویی حرکت کنیم که هزینه‌های واردات و صادرات از طریق بندر اقیانوسی چابهار کاهش پیدا کند که این امر باعث جذب سرمایه‌گذار خواهد شد.

وی با تاکید بر ضرورت تغییر شکل شیوه بارگیری در بندر چابهار از حالت سنتی به صنعتی، خاطرنشان کرد: تخلیه و بارگیری در بندر چابهار باید با نظارت بیشتری صورت گیرد و به هیچ عنوان قابل پذیرش نیست که تجار خارجی و داخلی برای تخلیه کالا با مشکل مواجه شوند و روند کار آنها به کندی انجام پذیرد.

فرماندار ویژه چابهار ادامه داد: در بخش سخت‌افزاری بندر چابهار سرمایه‌های زیادی هزینه شده که اگر اداره بندر در جذب سرمایه‌گذاری و پشتیبانی که همان بخش نرم‌افزاری کار است فعال عمل نکند، کل این سرمایه‌ها به هدر رفته است. نباید بار مردم در اداره بندر و گمرک با تاخیر ترخیص شود هر چند سبب زیان به سرمایه‌گذار می‌شود اما زیان‌ده اصلی ما خواهیم بود.

وی گفت: در طرح توسعه سواحل مکران پیش‌بینی این است که کل این مناطق چیزی فراتر از مناطق آزاد شوند، پس باید تمهیدات لازم اندیشیده شود و تسهیل‌گرایی‌های لازم انجام پذیرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار