کد خبر: ۴۷۷۴۲۱
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۷ 13 August 2017
آقای مهدی مهدوی کیا را در زمان بازی فوتبال اش دوست می داشتم. او در زمین بازی، فوتبالیستی با شخصیت و از نظر سطح بازی، خوش تکنیک و قدرتمند بود. فرارهای او از گوشه ی راست زمین فوتبال همیشه هیجان می آفرید و به بازی انرژی می بخشید. او در پرسپولیس بازی می کرد و من هم کمی تا قسمتی استقلالی بوده و هستم اما احترام شخصیت و بازی اش برایم همیشه محفوظ بود. حتی روزگاری که به تیم های باشگاهی آلمان پیوست، باز هم برایم همان مهدوی کیا ی عزیز به شمار می رفت.

... و گذشت. چندین سال از او خبری ندیده و نخوانده بودم تا همین یکی دو روز پیش که او در دفاع از آقایان شجاعی و حاج صفی، جملاتی بر زبان آورد که براستی شگفت زده ام کرد. چه این سخنان از روی فوران هجیان و عاطفه ای مهار نشده بیان شده باشد و چه از روی آگاهی و آرامش.

من به چرایی و درستی و نادرستی کاری که آقای شجاعی و حاج صفی انجام داده اند کاری ندارم اما روی سخن ام با فوتبالیستی است که دوستش داشته ام.

آقای مهدوی کیای عزیز!

کودکی و نوجوانی ات را در روزگاری سپری کردی که نیمی از آن با سالهای پایداری ملی رقم خورد و هموطنان دلاورت با حضور در میدان های سخت و دشوار و نفسگیر مقاومت در برابر ارتش حزب بعث، آرامشی فراهم کردند تا من و تو ما بتوانیم در شهرها آسوده باشیم و هر کدام متناسب با علایق مان، به دلمشغولی ها و آرزوهای خود بپردازیم.

برادر گرامی ام!
اکنون نیز همان شرایط و همان وضعیت است. فقط خط دفاع از مرزهای عراق و ایران به داخل عراق و سوریه تغییر کرده است. آنها که در عراق و سوریه در برابر تروریست های ددمنش و سفاک می جنگند، همان کاری را می کنند که فرزندان ایران در هشت سال دفاع انجام دادند. با یک تفاوت: غربت و مظلومیت شان بیشتر است و کارشان سخت تر.

در چنین شرایطی و در این روزگار سرشار از نامردی و تزویر و قتل و جنایت، اگر من و تو و ما به هر دلیل نمی توانیم به حلقه ی پهلوانان و آزاد مردان ایران زمین بپیوندیم و از حریم حرم و وطن جانانه دفاع کنیم، دستکم باید آن مایه جوانمردی در جان مان بتپد و زنده باشد که بر آستان مدافعان حرم و وطن، تعظیم کنیم و قدردان این قلندران شوریده دل و پاکباخته و عاشق و پهلوان باشیم.

مهدی خان!
راست می گویم که بر پایه پیشینه ی بازی های ات، اخلاق ات، منش ات و غیرت ات، توقع ام از شما بیش از اینها بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار