مدیر آموزش و پرورش مهریز گفت: 62 نفر از 698 داوطلب متقاضی به تحصیل در دانشگاهها و مراکزآموزش این شهرستان در آزمون سراسری سال 1396 موفق به کسب رتبه های زیر یک هزار شدند که حکایت از وجود استعدادهای برتر در میان متقاضیان به تحصیلات عالی دارد.
کد خبر: ۴۷۷۵۲۴
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۸ 13 August 2017
به گزارش «تابناک یزد»؛سید علی کارآموز  با بیان اینکه از این تعداد 34 نفر پسر و بقیه دختر هستند،افزود: در آزمون مراکز آموزش عالی سال های 93 ، 94 و 95به ترتیب 54 ، 41 و 56 دانش آموز رتبه های زیر یک هزار را در رشته های مختلف کسب کرده بودند.
وی اظهار کرد: همچنین محمد خواجه در گروه آموزشی علوم انسانی از دبیرستان علوم معارف اسلامی ( صدرا ) و عارفه ابویی مهریزی در این گروه از دبیرستان بنت الهدی صدر به ترتیب رتبه های 2 رقمی 13 و 17 را کسب کردند.
کارآموز عنوان کرد: امسال در آزمون سراسری دانشگاه ها، 698 نفر از مهریز در گروه های مختلف آزمایشی ثبت نام کردند که متقاضی تحصیلی در مراکز آموزش عالی بودند.
وی با اظهار خرسندی از موفقیت متقاضیان به تحصیل در دانشگاه ها، یادآورشد: کسب رتبه دوم این شهرستان در آزمون سراسری بعد از شهرستان میبد مدیون تلاش دست اندرکاران تعلیم و تربیت ، دانش آموزان و خانواده های آنهاست.
مدیر آموزش و پرورش مهریز همچنین با اشاره به اجرای پروژه مهر برای سال تحصیلی97-96 تاکید کرد: مهمترین فعالیت های این نهاد در فصل تابستان و تعطیلی مدارس، ساماندهی نیروی انسانی و مربیان مجرب و آماده سازی فضاهای آموزشی ، چیدمان تجهیزات و بهسازی و محوطه سازی واحدهای آموزشی است که در قالب پروژه مهر انجام می شود.
کارآموز با بیان اینکه آموزش و پرورش مهریز سه سال متوالی در فعالیت های پروژه مهر و در توسعه نهضت سوادآموزی رتبه برتر استان یزد را کسب کرد، ادامه داد: کمیته برنامه ریزی شهرستان که متشکل از مدیران مدارس و اعضای شورای اداری است در واقع اتاق فکر آموزش و پرورش است و درخصوص فعالیت های پروژه مهر و دیگر تصمیم گیری های تاثیرگذار تبادل نظر می کند.
وی ادامه داد: برخلاف مدارس خاص و غیر انتفاعی، در مدارس دولتی از دانش آموزان شهریه دریافت نمی شود و مدیران مدارس برای تامین کتاب ، بیمه و هزینه ثبت نام طبق مصوبه مبلغی از اولیای دانش آموزان دریافت می کنند.
این مسئول در خصوص ساماندهی و بهسازی فضای آموزشی گفت: 100 مدرسه در این شهرستان فعالیت دارد و در ایام تعطیلات تابستان ، زیباسازی و محوطه سازی 13 مدرسه در دستور کار قرار گرفت و علاوه بر بودجه دولت، خیران مدرسه ساز و کمک های داوطلبانه اولیای دانش آموزان نیز گره گشای امور است.
در سال تحصیلی 96- 95، 9هزار دانش آموز با هدایت هزار و 100معلم در 100واحد آموزشی شهرستان مهریز مشغول تحصیل بودند.
شهر مهریز در 30 کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار