بسته خبری ویژه «تابناک»؛
رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند «چرخش وزیر دولت احمدی‌نژاد به سمت روحانی» و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۴۸۲۵۳
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۱:۳۳ 16 June 2015
پوست خربزه نذر کفش های روحانی

احمد پورنجاتی فعال اصلاح‌طلب در صفحه شخصی خود در فیسبوک مطلبی را به مناسبت 24 خرداد دومین سالگرد روی کار آمدن دولت روحانی منتشر کرد. در بخشی از این یادداشت کوتاه آمده است:‌ شنیده‌ام که در ولایت زادگاهتان سرخه سمنان از تندیس شما رونمایی کرده‌اند و قرار است در میدان شهر نصب شود. اگر چنین باشد، به گمانم هر شیر پاک خورده‌ای که بانی این کار بوده، آگاه و ناآگاه به قصد خیر یا به انگیزه‌ای مرموز یا جنابعالی را با «حاجی میرزا آقاسی» عوضی گرفته یا پوست خربزه‌ای نذر کفش‌های مبارک شما کرده است.


دیپلماسی بیمارستانی در روند مذاکرات هسته ای

صفحه منسوب به جماران در اینستاگرام با انتشار تصویر زیر نوشته است: با قرار گرفتن این تصاویر در کنار یکدیگر، اولین نتیجه ای که به دست می آید، این است که مذاکرات هسته ای برای هر دو طرف مذاکره کننده آنقدر اهمیت دارد که حتی در شرایط حاد بیماری، مصدومیت و یا بستری شدن در بیمارستان نیز کار را رها نمی کنند



ریشه اختلاف وزیر دادگستری با جنتی

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مصطفی پورمحمدی در گفت و گو با ایسنا در پاسخ به سؤالی پیرامون اینکه نظر شما درباره این دیدگاه دبیر شورای نگهبان مبنی بر اینکه "دولتی ها گرایش های خود را نباید اعلام کنند"، چیست، بیان داشت: این موضوعی اختلافی است. مطلبی که شما گفتید نظر برخی افراد است. بنده معتقدم که اشکالی ندارد مواضع انتخاباتی اعلام شود. مگر ایرادی دارد که گرایش دولت که اعتدالی است اعلام شود. دولت عملیات سیاسی انتخاباتی انجام نمی دهد، دولت بما هو دولت از امکانات و ابزار دولتی استفاده نمی کند؛ چرا فضا را بسته می کنیم و اجازه نمی دهیم کسی حرفش را بزند. در کجای قانون آمده که این موضوع خلاف است. آنچه خلاف است اینکه "دولت بما هو دولت" حق ندارد در انتخابات اعمال نفوذ کند. ما باید در مرز قانون و مُر قانون حرکت کنیم.


60 درصد واردات خودرو در انحصار یک خانواده!

وقتی سخن از خودروهای وارداتی به میان می‌آید، ناخودآگاه بسیاری از نگاه‌ها به خریداران این خودروها در ایران معطوف می‌شود اما واقعیت این است که واردکنندگان خودرو سود اصلی را می‌برند. مجیدرضا حریری، نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین در گفت‌وگو با آفتاب یزد و در واکنش به خبر سود 500 درصدی برخی از واردکنندگان خودرو تصریح کرد: من منکر اینکه اتومبیل وارداتی در ایران گران به دست مردم می‌رسد، نیستم اما نمی‌توانم سود 500 درصدی واردکنندگان را تأیید کنم. البته ممکن است واردکنندگان برخی خودروهای لوکس و خاص چنین سودهایی را هم کسب کرده باشند. وی در عین حال افزود: البته واردکنندگان خودرو نسبت به سرمایه‌گذاری که برای این کار انجام می‌دهند سود خوبی نصیبشان می‌شود و این به دلیل آن است که موضوع واردات خودرو در کشور ما شفاف نیست. البته نه فقط واردات، بلکه اقتصاد ما هم شفاف نیست و این عدم شفافیت مشکلات فراوانی را برای اقتصاد ما ایجاد کرده است. حریری همچنین گفت: 60 درصد از واردات خودرو کشور از سه برند انجام می‌شود که دوتای آن کره‌ای و یکی از آنها چینی است و واردات این سه برند در دست یک خانواده است. وی در پایان بار دیگر تأکید کرد: اگر اقتصاد ما دارای شفافیت باشد بسیاری از مشکلات کنونی که ناشی از عدم شفافیت است را شاهد نخواهیم بود.


نظر زیباکلام در رابطه با درستگویی هاشمی

صادق زیباکلام فعال سیاسی اصلاح‌طلب در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم در پاسخ به اینکه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی اخیراً گفته است این من نیستم که عوض شده‌ام بلکه مخالفان سابق من عوض شده‌اند و به همان دلیل الان مواضع مشترکی داریم، تأکید کرد: به نظر من آقای هاشمی رفسنجانی 50 درصد درست می‌گوید. وی افزود: واقع مطلب این است که خیلی از کسانی که قبلا از ایشان انتقاد می‌کردند متوجه شده اند که اشتباه می‌کردند و از این بابت آقای هاشمی رفسنجانی درست می‌گوید. عضو هیأت علمی دانشگاه تهران افزود: اما آقای هاشمی رفسنجانی هم دچار تغییر و تحول شده و متوجه شده است که دموکراسی و آزادی‌خواهی و حقوق بشر و انتخابات آزاد و حاکمیت قانون مهم است. همچنان که خیلی از چپ‌های ما و خیلی از رادیکال‌های ما که در دهه 60 چپ و تندرو بودند، درست مثل هاشمی رفسنجانی متوجه شده‌اند که اتفاقا مباحثی که ذیل جامعه مدنی و توسعه سیاسی می‌آید، اگر از "مرگ بر آمریکا" گفتن اهمیتش بیشتر نباشد، کمتر نیست.


کارگزاران عبور از روحانی را کلید زده است

حجت‌الاسلام محمدزارع فومنی، دبیرکل جبهه مردمی اصلاحات در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم از انتشار یک نظرسنجی در هفته‌نامه حزب کارگزاران که حکایت از کاهش رضایت مردمی از روحانی به زیر 50 درصد داشت، انتقاد کرد و گفت که این رفتار با روحانی، نشانه عناد حزب کارگزاران است. وی از زمزمه‌‌‌های تخریب رابطه میان دولت و حزب کارگزاران خبر داد و افزود: کارگزاران می‌خواهد دولت روحانی رادیکال باشد و رادیکالی عمل کند اما آقای روحانی رادیکال‌ها را قبول ندارد و این امر، موجب اختلاف میان آقای روحانی و حزب کارگزاران شده است.فومنی با بیان اینکه میزان رضایت مردمی از روحانی نه تنها کاهش نیافته بلکه به گفته او افزایش هم داشته است، تصریح کرد: ما نمی‌دانیم آقایان چرا برای تخریب آقای روحانی، نظرسازی می‌کنند شاید از اینکه روحانی به مطالبات رادیکالی پاسخ نمی‌دهد ناراحت باشند اما اینکه ادعای کاهش رضایت مردمی از آقای روحانی را مطرح کنند نشانگر عبور از روحانی است.وی گفت: ممکن است برخی‌ها دلشان بخواهد با تخریب روحانی، گزینه‌ اصلاح‌طلب دیگری را برای کاندیداتوری 96 مطرح کنند که در این‌ باره باید گفت، افراطیون و رادیکال‌های اصلاح‌طلب تخریب روحانی را با محوریت عبور از وی در دستور کار خود قرار داده‌اند.


صد آفرین آلن ایر به تیم والیبال ایران

آلن ایر سخنگوی فارسی زبان وزارت امور خارجه آمریکا در پیامی در فیسبوک به مناسبت پیروزی سه بر صفر تیم والیبال ایران مقابل روسیه نوشت: به به! صد آفرین به تیم ملی والیبال ایران.



مسعود پزشکیان: من هم دلواپس هستم

مسعود پزشکیان در پیامی فیس بوکی در صفحه خود بخشی از سخنان خود به مناسبت نکوداشت حماسه 24 خرداد منتشر کرده و نوشته: چرا ما بعد از 35 سال نتوانسته ایم این مشکلات را حل کنیم؟ دکتر پزشکیان در نکوداشت حماسه 24 خرداد: عده ای که الآن به هر بهانه ای می گویند ما دلواپسیم، چرا در برخورد با رفتار های غیر قانونی و غیر شرعی دولت گذشته سکوت اختیار می کردند و حالا دلواپس شده اند؟ البته من هم دلواپس و نگران هستم؛ اما دلواپس و نگران از این که بر سر جوانانمان چه خواهد آمد؟ مشکل بیکاری جوانان چه خواهد شد؟ من دلواپس اینم که چه کسی باید پاسخگوی بیکاری و مشکلات جوانان خواهد بود و چرا ما بعد از 35 سال نتوانسته ایم این مشکلات را حل کنیم.


اردوغان با پول کرسی مجلس می خرد!

در محافل سیاسی ترکیه این احتمال به طور جدی مطرح شده است که 18 نماینده مجلس ترکیه در ازای دریافت پول به حزب عدالت و توسعه بپیوندند.دبیرکل حزب جمهوریت خلق ترکیه گفته: رجب طیب اردوغان قصد دارد با خرید 18 نماینده احزاب دیگر، حزب عدالت و توسعه به تنهایی دولت را در این کشور تشکیل دهد.گورسل تلین گفته است: حزب عدالت و توسعه برای اینکه به تنهایی در قدرت باقی بماند هر کاری می تواند انجام دهد .دبیرکل حزب جمهوریت خلق گفت: حزب عدالت و توسعه، انسان ها را نه فقط با پول، بلکه با چیزهای دیگری هم می تواند تحت فشار قرار دهد. به هر کار چندش آوری می توانند دست بزنند.این مقام حزب جمهوریت خلق افزود: برای حزب عدالت و توسعه 30 تا 40 میلیون دلار پول چیزی نیست. کارفرمایان حرام خوار برای اینکار آماده هستند.

فساد سرطانی دولت احمدی‌نژاد

استاندار مرکزی در سالروز پیروزی حسن روحانی در انتخابات تخلفات دولت نهم و دهم را در حد سرطان پیشرفته دانست. مانی قمی گفت: تخلف های دولت های مختلف در جمهوری اسلامی اگر در حدیک سرماخوردگی فرض شود، تخلف های دولت های نهم و دهم در حد سرطان پیشرفته بود که پیامد آن به صورت سقوط ارزش پول ملی، تورم، رکود اقتصادی، ضعف نقدینگی و بیکاری، کشور را از پای درآورده بود. وی گفت: تنها برای مثال یکی از مشکلات مربوط به شرکت واگن پارس اراک به عنوان بزرگترین سازنده خودروهای ریلی خاورمیانه است که به دلیل اقدام معاون اول رییس جمهوری دولت دهم قرارداد ۱۲۶ میلیون دلاری آن با کوبا بدون دلیل موجه لغو شده و این شرکت به دلیل بی تدبیری با بدهی ۶۶ میلیارد تومانی به عنوان یکی از مشکلات صنعتی بر دست دولت تدبیر و امید مانده است.


کشتی‌های خارجی که با رنگ زدن «تولید ملی» معرفی می‌شوند

آیت الله غلامعلی نعیم آبادی، نماینده ولی فقیه در هرمزگان در مراسمی به مناسبت هفته جهاد کشاورزی اظهار کرد: عده‌ای در صنعت می‌خواهند کلک بزنند و این مغایر با فرمایشات مقام معظم رهبری است که بر تولیدات داخلی تأکید دارند .وی با انتقاد از سازمان بنادر و دریانوردی عنوان کرد: با توجه به پیشرفت کشتی‌سازی در کشور، عده‌ای از آقایانِ مسئول، کشتی را در خارج از کشور خریداری می کنند و با رنگ زدن کشتی، آن را تولید داخل معرفی می کنند.وی با بیان اینکه «شاید سبیل عده‌ایی در این امر چرب می‌شود»، گفت: کشتی سازی با تمام ظرفیت‌های خوبی که دارد می‌تواند نقش موثری در کمک به اشتغال فرزندان ما داشته باشد.


زنان اراکی به ورزشگاه رفتند

روزنامه محلی عطر یاس مدعی شد در همایش دو روزه که با حضور مسئولین استانی و چند تن از مربیان و پیشکسوتان فوتبال از سراسر کشور در مجموعه فرهنگی ورزشی پالایشگاه اراک برگزار شد، زنان به عنوان تماشاگر در ورزشگاه حاضر شدند و بازی تیم‌های کانون مربیان ایران و تیم استان مرکزی را تماشا کردند. این روزنامه در گزارش خود می‌نویسد: «این اتفاق منحصر به فرد در حالی رقم خورد که طی چند روز گذشته دلواپسان حضور زنان در اماکن ورزشی با تهدید دولت قصد برگزاری تجمع اعتراضی را در این خصوص داشتند و به نظر می رسد این حضور زنان در ورزشگاه که برای اولین بار رخ داد یک تابو شکنی ملی است».


لغو عجیب کنسرت در خرم آباد

چند ساعت مانده به اجرای کنسرت «سامان جلیلی» و گروهش در خرم آباد، بنری بزرگ در سر در سالن بانک صادرات خرم‌آباد نصب و اعلام شد که کنسرت این خواننده که قرار بود ۲۴ و ۲۵ خرداد در این شهر برگزار شود، به دلیل تصادف گروه نوازنده ها لغو شده است. پس از اتفاقات و اخبار ناراحت کننده لغو کنسرت ها در تهران و شهرستان در چند روز گذشته و اعلام موضع رسمی مسئولین ارشد کشور اعم از رئیس جمهور و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، پیش بینی می شد این اعلام مواضع باعث شود که حداقل در روزهای اخیر شاهد اتفاقات مشابه نباشیم اما ظهر دیروز اتفاقات خرم آباد و پیگیری خبرنگار «موسیقی ما» از پشت پرده این موضوع، نشانگر برخی حواشی در این باره است .یکی از اطرافیان «سامان جلیلی» درباره تصادف اعضای ارکستر این خواننده می گوید: «اعضای گروه اصلا از تهران تکان نخورده بودند و لغو این کنسرت در حالی اتفاق افتاد که برخی نهادها مخالف برگزاری کنسرت در این شهر بودند. برخی تماس ها انجام گرفت و از گروه خواسته شد حتی به سمت خرم آباد راه هم نیفتند. دوستان نمی خواستند این کنسرت علیرغم اخذ همه مجوزهای لازم در این شهر برگزار شود و همین باعث شد این نوع لغو برنامه را به صورت کاملا هوشمندانه پیش بگیرند». پیگیری‌ها ز استانداری و فرمانداری خرم آباد نیز به نتیجه درستی منجر نشده است. در صورت کسب اخبار جدید از این اتفاق، آن را از طریق موسیقی ما به اطلاع مخاطبان خواهیم رساند.



چرخش وزیر دولت احمدی‌نژاد به سمت روحانی

پرویز کاظمی وزیر رفاه دولت احمدی نژاد در گفت وگو با شبکه مجازی آستان اظهار کرد: «دولت حسن روحانی در شرایطی دومین سال فعالیتش را در حال پشت سر گذاشتن است که در شروع به کار، اقتصادی ویران و تورمی بالا و معیشتی دشوار، سختی های زیادی را با جامعه به مردم تحمیل کرده بود. به طوری که کمتر کسی باور داشت که تهدیدها به زودی اقتصاد را رها کنند. اما دولت روحانی با توجه به تدبیری که در رفتارهای دولت مشاهده می شود، نشانگر این است که "تغییر" حاصل شده است تا مردم این احساس را پیدا کنند که قرار است مشکلات شان کمتر شود. البته باید این را هم در نظر داشت که مولفه هایی چون تجارت و تولید در چند سال گذشته به محاق رفته بود و به همین دلیل باید فرصت لازم را در اختیار دولت گذاشت و متوجه این امر شد که توسعه در اقتصاد، امری نیست که سریعا در دسترس قرار بگیرد. همچنین مهره های اقتصادی روحانی باید نسبت به این مسائل اشراف داشته باشند که توسعه اقتصادی لازمه توسعه کشور است و اگر نتوانند محدودیت های مالی و معیشتی مردم را به کمترین حالت خود برسانند، همه توفیق های احتمالی شان زیر سایه قرار خواهد گرفت و دولت یازدهم به عنوان دولتی ناکارآمد شناخته خواهد شد. البته نباید فراموش کنیم که قبل از روی کار آمدن دولت یازدهم، در مدیریت هم دچار آشفتگی بدی شده بودیم، به طوری که افراد بدون صلاحیت لازم به عنوان تصمیم گیرانِ تصمیم هایِ مهم انتخاب شده بودند و به همین دلیل به طور طبیعی تصمیمِ مدیران ناکارآمد وضعیت را به حدی بد کرد که روحانی و مردانش دشواری ‌های زیادی را پیش روی خود می ‌بینند».


دفاع جهانگیری از ادعای جنجالی روحانی

معاون اول رئیس جمهور گفت: اینکه می گویند تحریم‌ها روی آب آشامیدنی مردم هم تأثیر گذاشته کاملاً درست است. اسحاق جهانگیری امروز در کنگره ملی پرسش مهر ۱۵ که در مرکز همایش‌های بین‌المللی برج میلاد تهران برگزار شد، با بیان اینکه آب یک مسئله اصلی در ایران است افزود: وقتی می گوییم تحریم‌ها روی آب آشامیدنی مردم هم تأثیر گذاشته است، می گویند کجا تحریم‌ها می تواند روی آب خوردن مردم تأثیر بگذارد و شروع به کنایه می‌کنند. وی اضافه کرد: این در حالی است که تأمین آب آشامیدنی یک شهر مانند تهران نیازمند ده‌ها کار مطالعاتی، مهندسی و عمرانی است. معاون اول رئیس جمهور گفت: در شهری مانند اصفهان برای تأمین آب آشامیدنی مردم پنج تونل حفر شده است و حتی کار حفر یک تونل از ۲۳ سال پیش ادامه دارد و تلاش می شود تا این تونل بخشی از آب رود کارون را برای شرب به اصفهان منتقل کنند. جهانگیری افزود: ساز و کار انتقال آب آشامیدنی از پیچیده‌ترین فناوری‌های دنیاست.

تخفیف 6 درصدی به حسن روحانی

عبدالله ناصری، عضو شورای مشورتی اصلاح‌طلبان در بخشی از گفت‌وگویی که به تازگی با روزنامه ابتکار انجام داده، اظهار کرده است: الان حدود 70 درصد از مدیران اجرایی، فرماندار‌ها و بخش‌دار‌ها و معاون‌های استاندار‌ها از نیرو‌های گذشته هستند. لذا این نگرانی وجود دارد که هیأت اجرایی به عنوان نهاد اولیه بررسی صلاحیت‌ها مطلوب عمل نکند. این اظهار نظر در حالی است که او چندی قبل به روزنامه اعتماد گفته بود: الان ٧٦ درصد از نیروهای احمدی‌نژاد هنوز در دستگاه اجرایی وزارت کشور حضور دارند!


 آقای روحانی! وعده هایی که دادید روی زمین مانده است

حجت الاسلام منتجب نیا دبیرکل حزب اعتماد ملی در در مراسمی در خرم آباد خطاب به حسن روحانی گفت: آقای روحانی! وعده های شما پیروز شد. سخنان شما وعده های خوبی است؛ اما مطالبات اصلاح طلبان و وعده های شما به مردم روی زمین مانده است. جمع عظیمی از اصلاح طلبان حمایت، امید و علاقه خودشان را به شما نشان داده اند. شما دشمنان قسم خورده ای در داخل و خارج از کشور دارید. آقایان استاندار و مدیران و معاونین هوای اصلاح طلبان را داشته باشید. شما به حمایت مردم نیاز دارید.


 نکته‌سنجی ظریف در پیاده‌روی با کری

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با بیان اینکه بحث تغییر محل مذاکرت هسته ای جدی است گفت: جاسوسی از محل مذاکرات، دلیل پیاده روی محمد جواد ظریف با وزیر امور خارجه را است اما دوستان معترض به این نکته بی توجه هستند.شفیعی ادامه داد: با خبری شدن وجود ویروسی در هتل ها محل مذاکرات، دلیل پیاده روی وزیر امور خارجه کشور با جان کری مشخص شده است.سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی تأکید کرد: زمان پیاده روی این دو وزیر امور خارجه منتقدان و دوستان ما در مجلس اعتراض کردند و این قدم زنی را ضربه ای به اسلام مسلمین دانستند. اما حالا که مشخص شده چرا ظریف این کار را کرده، هیچ یک به نکته سنجی ظریف اعتراف نمی کنند.


هواپیمای شخصی به جای مازراتی و پورشه!

دو سال پیش، در آغاز این موج قیمت های موجود در بازار برای هواپیماهای شخصی از 100 تا 500 میلیون و البته مشتریانشان نیز انگشت شمار بودند. پس از گذشت دو سال، حالا بسیاری از افراد متمول روی به خرید و فروش هواپیمای شخصی و پروازهای خصوصی آورده اند و قیمت ها نیز چند برابر شده است. مدت زمان خیلی زیادی نیست که پای مازراتی، فراری و دیگر خودروهای لوکس به ایران باز شده و دیگر ویراژ دادن آنها در خیابان های شهرهای بزرگ ایران به هیچ وجه عجیب نیست. دیگر، خانه ها و آپارتمان هایی که نه تنها امکانات، بلکه قیمت آنها نیز همپای خانه هایی در محلات شیک شهرهای اروپا و آمریکا است، عجیب نیستند. حالا دیگر نه تنها خیابان های ایران، بلکه کم کم آسمان ایران شاهد پول های میلیونی و میلیاردی است که برخی از ایرانیان خرج «هواپیماهای شخصی» خود می کنند. دیگر خرید هواپیما، خرید قطعات یدکی و بیمه کردن هواپیما و یافتن تمام خدمات لازم برای هواپیمای شخصی کار سختی نیست. فقط کافی است چند صد میلیون پول اضافه در حساب بانکی تان داشته باشید و ماهانه هم البته چند میلیون برای خرج و مخارج نگهداری از این اسباب بازیهای تازه مد شده در ایران کنار بگذارید.
یک فروشنده هواپیمای شخصی به یکی از روزنامه نگاران که خود را یک مشتری معرفی کرده است، می گوید: «هواپیمایی که کارآمد باشد و سرعت خوبی داشته باشد از 100 هزار یورو شروع می شود که می شود حدود 420 میلیون، 30 میلیون هم خرج گمرکتان می شود، 15 میلیون هم خرج حمل و نقل، تا لحظه تحویل حدود 600 میلیون تومان برایتان خرج برمی دارد، اگر مدل های بهتر بخواهید، قیمت بالاتر می رود. این هواپیماها ساخت ایتالیا و جمهوری چک هستند، گرانترها هم ساخت آلمان».


تاثیر ردصلاحیت ها بر نرخ ارز

سخنگوی وزارت کشور گفت: انتخابات 24 خرداد در شرایطی برگزار شد که رشد اقتصادی کشور منفی بود، نرخ سرمایه‌گذاری منفی 23 بود، آمارهای بین‌المللی نشان می‌داد ایرانی که در سال 84 از جهت فضای کسب و کار در رتبه 108 بود به رتبه 145 سقوط کرده بود. امیری ادامه داد: وقتی آمارهای اقتصادی این گونه سقوط می‌کند و آمار فساد بالا می‌رود، نباید توقع داشت که سرمایه‌گذاری در کشور صورت گیرد، نرخ بیکاری با احتساب یک ساعت کار در روز و عدم محاسبه زنان خانه‌دار، 12 درصد بود که این آمار هم اشتباه بود.وی اظهار داشت: نقدینگی به شدت افزایش یافته بود به صورتی که نقدینگی در یک دوره مردم بیش از 6 برابر شد و بدهی دولت به بانک مرکزی نیز 22 برابر اضافه شده بود و این امر یعنی اینکه متلاشی کردن اقتصاد کشور.قائم‌مقام وزیر کشور گفت: نرخ ارز ساعتی بود و نمی‌توانستیم پیش‌بینی کنیم که نرخ ارز چقدر است. من آن زمان عضو شورای نگهبان بودم و بررسی صلاحیت افراد در انتخابات به طور مستقیم در نرخ ارز اثر می‌گذاشت. مثلا یک نفر رد می‌شد، نرخ ارز می‌آمد بالا و یک نفر تایید می‌شد نرخ ارز پایین می‌آمد.امیری بیان داشت: من خودم در آن زمان رفتم فیلتر آب بخرم به من گفتند که این جنس خارجی است و الان نمی‌فروشیم و برو چند ساعت دیگر بیا ببینیم که قیمت ارز امروز چند است.


یک «روشنگر هسته‌ای» شهید شد

شیخ مهدی مطلبی مؤلف کتاب‌های تحلیلی نقد مذاکرات هسته‌ای بر اثر سانحه رانندگی به دیدار معبود رفت. سایت رجانیوز نوشت " حجت السلام و المسلمین شیخ مهدی مطلبی از مبلغان شاخص حوزه‌ی علمیه‌ قم مقدسه و مؤلف کتاب‌های تحلیلی نقد مذاکرات هسته‌ای، صبح امروز در مسیر مجاهدت برای روشنگری در قبال پرونده هسته‎ای بر اثر سانحه رانندگی به لقاء الله شتافت."این روحانی جوان و فاضل که برای شرکت و سخنرانی در با موضوع نقد روند مذاکرات هسته‎ای و دفاع از استقلال و شرافت ملت ایران در شهر سنندج عازم استان کردستان بود، در ۴۰ کیلومتری این شهر دچار سانحه شد و دعوت حق را لبیک گفت. شهید شیخ مهدی مطلبی فارغ از تألیف دو کتاب تحقیقی در موضوع مذاکرات هسته‌ای با عنوان "عقب‌نشینی ممنوع" و " راز آن چه مرقوم داشته‌اند" نقشی کلیدی در برپایی دوره‌های آموزشی و نشست‌های تحلیلی در موضوع هسته‌یی در حوزه‌ی علمیه‌ی قم  داشت.


حدادعادل: نفت ما را نمی‌خرند اما نفت داعش را می‌خرند

غلامعلی حداد عادل گفت: امروز دشمنان به بهانه دروغین هسته‌ای نفت ما را نمی‌خرند اما نفت داعش را می‌خرند تا با پول آن اقدام به نابودی بیداری اسلامی کرده و به نام اسلام دست به آدم‌کشی بزنند. حداد عادل افزود: امروز کفر و استکبار با چهره زشت خود در منطقه ظاهر شده و در کشورهایی مانند یمن جنایت می‌کند. در حقیقت باید بر احوال این دنیا گریه کرد. این نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به تعجب خود درباره خوشبینی برخی به غرب ستمگر و ریاکار، عنوان کرد: امروز برای کسی شبهه باقی نمانده که عربستان به دستور آمریکا در یمن نسل کشی راه انداخته است در حالی که همه ساکت هستند.



دستور دولت برای کاهش هزینه‌ها

بالاخره طلسم صدور یک دستور برای مدیریت منابع در دولت و سایر دستگاه ها شکست و محمدباقر نوبخت رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور با صدور بخشنامه ای خطاب به کلیه دستگاه های اجرایی 3 قوه، نیروهای مسلح، سازمان ها و شرکت های دولتی و نهادهای انقلابی کشور نکات مهمی را ابلاغ کرده است. طبق این دستور، با اشاره به شرایط کاهش قیمت نفت در بازارهای جهانی و پیش بینی تحقق 85 درصدی منابع بودجه در سالجاری و الزام دولت به پرداخت هایی مانند مستمری اقشار آسیب پذیر و یارانه ها، باید نسبت به صرفه جویی در هزینه های جاری و متفرقه اقدام شود.در ادامه این بخشنامه، ضمن اشاره به بخشنامه معاون اول رییس جمهور در خصوص رعایت نظام پرداخت حقوق و استخدام های جدید و ضرورت اخذ موافقت سازمان مدیریت با این موضوع، پرداخت فوق العاده ویژه کارمندان را مشروط به اعمال اصلاحات ساختاری و استفاده از منابع حاصل از صرفه جویی دانسته است.





عسگراولادی: به نشست خبری رئیس‌جمهور کلی خندیدم!

اسدالله عسگراولادی با اشاره به نشست خبری دو روز قبل رئیس جمهور تصریح کرد: من فرمایشات آقای روحانی را کامل گوش دادم و به آن خندیدم، زیرا این فرمایشات یک گفتار درمانی بسیار زیبا و جالب توجه بود، البته ما می خواهیم از دولت یازدهم مانند دولت های دیگر حمایت کنیم و نمی توانیم حرفی بزنیم. عسگر اولادی گفت: در دولت یازدهم واردات محصولات کشاورزی نه تنها کم نشده، بلکه بیشتر هم شده زیرا امسال خشکسالی ها بیشتر شده است، به شکلی که گندم، برنج، روغن و سویا به میزان فزاینده ای به کشور وارد می شود، گوشت و شکر هم امسال به میزان بالایی وارد شد.


تخریب پله های زیبای ساعی برای ساخت پاساژ

شهرداری تهران پله ٦٠ ساله روبه‌روی پارک ساعی را به بهانه ایجاد پله‌برقی تخریب کرد و حالا قرار است به جایش مجتمع تجاری بسازد. پله‌هایی که علاوه بر ایجاد دسترسی محلی برای مردم منطقه، یکی از جذابیت‌های بصری خیابان ولیعصر بوده‌اند. مجتمع تجاری‌ که قرار است در این محل ساخته شود نام پله‌ها را بر خود دارد؛ «پله سوم». در کنار ایستگاه اتوبوس پله سوم پرده آبی‌رنگی از ابتدا تا انتهای پله‌هایی که دیگر نیستند کشیده شده و جلوی دید را گرفته است. اما داربست و بتن‌کاری سیمانی حکایت از ساخت‌وساز دارد و البته تابلوی اطلاعات پروژه با عنوان مجتمع تجاری پله سوم. دو سال پیش سازمان زیباسازی شهرداری تهران با اعتیار ٢٠٠ میلیون تومان این پله‌ها را بهسازی کرد و کاشی‌کاری این پله‌ها را تغییر داد.



تکذیبیه شرکت دخانیات ایران

با عنایت به درج خبر با عنوان «مدیری که الگویش مرحوم کردان است» در بسته خبری ویژه تابناک مورخ 23/3/94 به نقل از یکی از سایت های خبری مطالب ذیل جهت تنویر افکار عمومی و رفع هر گونه ابهام و شائبه تقدیم می گردد:
1- بیان جمله الگوی کاری من دکتر کردان است از سوی عباس پورنصاری رئیس هیات مدیره شرکت دخانیات ایران در سمینار مدیران استانی این شرکت اصلاً به کار برده نشده و به شدت تکذیب می گردد.
2- نامبرده در زمان مسئولیت مرحوم کردان در سازمان صدا و سیما سمت مالی نداشته است. بنابراین اعلام داشتن مسئولیت بخش مالی در  دوره مدیریت مرحوم کردان صحت نداشته و به شدت تکذیب می گردد.
3- آقای عباس پورنصاری از طرف صندوق بازنشستگی کارکنان فولاد در مورخ 1/2/1393 به عضویت هیأت مدیره این شرکت منصوب شده است. بنابراین موضوع تازگی انتصاب وی به عنوان هیات مدیره و دریافت حکم رئیس هیأت مدیره از مدیرعامل صندوق بازنشستگان فولاد به هیچ عنوان صحیح نمی باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار