نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: آنچه در دولت یازدهم تحقق پیدا کرد علاوه بر اینکه سند افتخارآمیزی برای نظام جمهوری اسلامی است، الگویی نیز برای جامعه بشریت قلمداد می شود.
کد خبر: ۴۸۳۳۷۴
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۷ 24 August 2017
به گزارش ایرنا آیت الله عباسعلی سلیمانی در جشنواره عمران سلامت در زاهدان با قدردانی از خدمات دولت از ابتدای پیروزی انقلاب تا به امروز اظهار داشت: توسعه زیرساخت های بخش درمان و قرار ندادن بیمار و طبیب مقابل هم به این معنی که سروکار هر 2 این اقشار با دولتمردان است از مهمترین پروژه های اجرایی دولت در چهار سال گذشته به حساب می آید.
امام جمعه زاهدان افزود: در رژیم قبل نیز برنامه ریزی در حوزه بهداشت و درمان قوی دیده شده بود به طوری که دانشگاه شیراز حرف نخست را در خاورمیانه می زد اما به کمیت و کیفیت خدمات توجه نشد یعنی توسعه کیفی مراکز درمانی و بهداشتی و استفاده از پزشکان متخصص بر اساس پهنای این سرزمین نبود.
نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: به برکت انقلاب اسلامی با وجود محدودیت های حاکم در دولت های قبلی، تحولاتی در حوزه بهداشت و درمان صورت گرفت و شالوده تمام خیر و برکات حوزه بهداشت و درمان در دولت یازدهم ریخته نشد و حدود چهار دهه گذشته شاهد ارتقا در کمیت و کیفیت ارائه خدمات در این حوزه بودیم.
آیت الله سلیمانی ادامه داد: با تلاش های صورت گرفته از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون پزشکان ایرانی جایگزین پزشکان بنگلادشی، هندی و پاکستانی شدند و دانشگاههای علوم پزشکی در تمام استان های کشور شکل گرفت.
نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استان های سیستان و بلوچستان و کرمان افزود: قبل از دولت یازدهم نگاه طبیب به دست بیمار بود و جامعه سرنوشت بیمار را به پزشک سپرده بود اما در چهار سال گذشته با اجرای طرح تحول نظام سلامت این نگاه تغییر پیدا کرد و سروکار پزشک و بیمار هر 2 با دولتمردان قرار گرفت.
امام جمعه زاهدان با قدردانی از خدمات وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: قاضی زاده هاشمی بدون لابیگری و نازکشیدن زمانی که اصرارش بر رفتن بود، با درخواست نظام و مردم سنگر را ترک نکرد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان نیز در این نشست اظهار داشت: طرح تحول نظام سلامت اجرا نمی شد مگر اینکه سلامت مردم در اولویت قرار گیرد.
دکتر محمود رضا میری اظهار داشت: قبلا در سراوان 17 پزشک متخصص داشتیم که به برکت اجرای این طرح هم اینک 23 پزشک متخصص در این شهرستان به مردم خدمات رسانی می کنند.
وی افزود: در دولت یازدهم 10 بیمارستان در حوزه زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ساخته شد که سه مورد از آنها در مناطق مرزی زهک، میرجاوه و هیرمند بوده است.
وی ادامه داد: با اجرای طرح تحول نظام سلامت 85 درصد آمار مبتلایان به بیماری تالاسمی و 32 درصد آمار مرگ و میر مادران در حوزه زیر پوشش این دانشگاه در سیستان و بلوچستان کاهش و 26 درصد عمل های جراحی، 21 درصد زایمان طبیعی و 53 درصد میزان بستری بیمارستانی افزایش پیدا کرده است.
به گزارش ایرنا استان سیستان و بلوچستان با توجه به گستردگی و داشتن بیش از هزار و 100 کیلومتر مرز خشکی با 2 کشور همسایه و 310 کیلومتر مرز دریایی در حوزه بهداشت و درمان به سه بخش تقسیم شده که شهرستان های شمالی شامل زابل، هیرمند، زهک، هامون و نیمروز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی زابل و شهرستان های زاهدان، میرجاوه، خاش، سراوان، سیب و سوران، مهرستان، چابهار و کنارک زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و شهرستان های ایرانشهر، سرباز، نیکشهر، دلگان، فنوج و قصرقند زیر پوشش دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر قرار دارد.
سیستان و بلوچستان با 19 شهرستان و 2 میلیون و 775 هزار و 14 نفر جمعیت پهناورترین استان کشور محسوب می شود که با کشور افغانستان و پاکستان هم مرز است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار