کد خبر: ۴۸۷۹۷۵
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۲ 02 September 2017
مدیر کل ثبت احوال سیستان و بلوچستان گفت: شاخص ثبت وقایع حیاتی در مهلت های قانونی در استان به 98 درصد ارتقا یافت.

رضا راحت دهمرده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در چند سال اخیر در ثبت به موقع وقایع حیاتی در سیستان و بلوچستان تحول بزرگی صورت گرفته است به طوری که توانسته ایم ثبت در مهلت قانونی ولادت را از 89.9 درصد در سال 91 به 99.8 درصد در پایان مرداد و درصد ثبت وفات در مهلت قانونی را از 68.4درصد در سال 91 به 93.1 درصد در پایان مرداد امسال برسانیم.
وی ادامه داد: ارتقاء نمایندگی ها به ادارات مستقل، راه اندازی نمایندگی در بیمارستان های شاخص استان، برگزاری نشست های شورای هماهنگی ثبت احوال در مراکز بخش ها با حضور دهیاران و شوراهای اسلامی روستاها و همچنین اطلاع رسانی از طرق مختلف باعث شده تا اهمیت و میزان تاثیر ثبت وقایع حیاتی در مهلت قانونی مورد توجه همگان قرار گیرد و سبب رشد این آمار شود.
مدیر کل ثبت احوال سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: امیدواریم با همکاری سایر ارگانهای مرتبط با حوزه ثبت احوال و وزارت کشور بتوانیم در سال های آتی 100 درصد وقایع حیاتی را در مهلت قانونی به ثبت برسانیم .
به گزارش ایرنا، جمعیت سیستان و بلوچستان با وسعتی حدود 187 هزار و 502 کیلومترمربع (معادل 5/11 درصد مساحت کشور) بر اساس سرشماری نفوس و مسکن سال 95 با 19 شهرستان به افزون بر 2 میلیون و 775 هزارنفر شامل بیش از 704 هزار و 888 خانوار رسیده است.
این استان از 2 حوزه سیستان در شمال استان شامل شهرستان های زابل، هیرمند، زهک، هامون و نیمروز و بلوچستان در جنوب با شهرستان های خاش، ایرانشهر، سراوان، سیب و سوران، مهرستان، دلگان، فنوج، قصرقند، نیکشهر، سرباز، چابهار و کنارک تشکیل شده است.
شهرستان های زاهدان و میرجاوه نیز در مرکز این استان واقع شده اند.
این استان دارای 19 شهرستان و حدود 9 هزار روستا و آبادی است که 6 هزار و 500 روستای آن دارای سکنه هستند و افزون بر 1100 کیلومتر مرز خشکی با کشورهای پاکستان و افغانستان و 310 کیلومتر مرز دریایی در دریای عمان دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار