استاندار سیستان و بلوچستان گفت: استانداری و شورای توسعه برنامه‌ریزی در استان‌ها صرفا نماینده عالی دولت نیستند بلکه دارای جایگاه حاکمیتی هستند.
کد خبر: ۴۸۹۴۲۸
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۶ 05 September 2017
به گزارش تابناک : علی اوسط هاشمی استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به اظهارات رئیس سازمان برنامه و بودجه درباره اختصاص بودجه به استان‌های کشور، اظهار داشت: تمرکز بودجه در سطح ملی دارای مشکل است.

وی افزود: متاسفانه هنوز رابطه منطقی میان بودجه ملی و استانی که به آگاهی محلی منتهی شود و نقش فعال محلی را همراه کند، حاصل نشده است.

اوسط هاشمی ادامه داد: در نظام توسعه‌ای کشور، شورای توسعه برنامه ریزی وجود دارد که دولت آن را به مجلس تقدیم کرده است که مربوط به این دوره نیست.

استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: شورای توسعه به معنای توجه به خرد جمعی منطقه‌ای است و ما باید باور خود را نسبت به مدیران ارتقاء دهیم همچنین به تناسب آن، دامنه اختیارات را آزاد کنیم، در عین حال به نقش استان‌ها در اداره کشور هم توجه داشته باشیم.

استانداری و شورای توسعه برنامه‌ریزی در استان‌ها نقش محوری دارند

وی خاطرنشان کرد: استانداری و شورای توسعه برنامه‌ریزی در استان‌ها نقش محوری دارند، صرفا نماینده عالی دولت نیستند بلکه دارای جایگاه حاکمیتی هستند.

اوسط هاشمی با اشاره به افزایش اختیارات مدیران استانی افزود: بخش چشم‌گیری از مباحث را می‌توان به استان‌ها واگذار کرد و اگر این امر در پیش گرفته شود موجب رشد و شکوفایی روحیه جمعی و زمینه ای برای سرمایه‌سازی خواهد شد.

استاندار سیستان و بلوچستان یادآور شد: منظور از سرمایه سازی، به‌کارگیری نقش انسان به عنوان محور توسعه است و توجه به این موضوع باعث زایش واگذاری خواهد شد به هر حال هنوز شورای توسعه از اختیار و نقش آفرینی ارزشمندی برخوردار نیست.





منبع : باشگاه خبرنگاران جوان 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار