مدیرکل صداوسیمای مرکز ایلام خبرداد
«در پناه بلوط»، «حیات در رگ‌های سرد»، «زندگی در کسوف» و «دریچه‌ای به قلب کبیر کوه» ازجمله آثار فاخر سیمای استان‌ها است که در سال‌های گذشته در شبکه استانی سیمای مرکز ایلام تولیدشده است.
کد خبر: ۴۹۱۷۶
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۹ 17 June 2015
مدیرکل صداوسیمای مرکز ایلام ، بابیان اینکه این آثار تاکنون توانسته‌اند معتبرترین جوایز ملی و بین‌المللی را کسب کنند، از رونق مستندسازی در مرکز خبر داد و گفت: «داستان پرندگان» ازجمله مستندهای در دست‌ساخت سیمای مرکز ایلام و روایت جدیدی از حیات‌وحش استان است.

«حجت‌الله رحیم‌زاده» مدیرکل صداوسیمای مرکز ایلام در حاشیه‌ی بازدید از این مستند گفت: این مستند چهارقسمتی از زاویه جدیدی زندگی پرندگان بومی و مهاجر را روایت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه پرندگان آبزی و کنار آبزی، جنگل و کوهستان و دشت و بیابان سه قسمت 30 دقیقه‌ای از این مجموعه را تشکیل می‌دهد، افزود: قسمت چهارم این مجموعه یک مستند بلند است که از مجموع این سه قسمت ساختهمی‌شود.

مدیرکل صداوسیمای مرکز ایلام گفت: تمرکز بر موضوعات بومی و محلی پیرامون زندگی پرندگان محور اصلی مستند داستان پرندگان را شکل می‌دهد.
ساخت مستند داستان پرندگان به تهیه‌کنندگی «مهدی نورمحمدی» و «صدیقه خدایی» اردیبهشت‌ماه 92 کلید خورد و هم‌اکنون در مرحله تولید قرار دارد.

مهندس «محمدابراهیم صحتی‌ثابت» و دکتر «ابوالقاسم خالقی‌زاده رستمی» از محققین و پژوهشگران برتر ایران درزمینهٔ حیات‌وحش، پژوهش این مجموعه را برعهده‌ دارند.
این مستند توسط «محمود منصوری» و «حبیب ا... حیدریان» تصویربرداری می‌شود صدابرداری این مجموعه را «سید سبحان مطهری» بر عهده دارد.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار