کد خبر: ۴۹۷۸۴۵
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۲ 22 September 2017
ارادت به امامان معصوم حد و اندازه و شکل و روش خاصی ندارد، هر آن که دل در گرو اهل بیت(ع) داشته باشد در زمره مریدان است. یکی به سلامی، دلدادگی می کند، دیگری به کلامی و آن یکی قدمی که در راه می گذارد، در ردیف دلباختگانند. یکی زائر می شود و دیگری خادم، البته همه در یک مسیرند و آن ارادت به امامان(ع).
در این میان محرم نزدیک است و موسم عزاداری امام حسین(ع). امامی که شیفتگانش از همه جای دنیا به هر شکل و امکانی به قصد تقرب و احترام سر از پا نمی شناسند تا مریدی خود را به مراد اثبات کنند. خیلی ها برای عشق به امام حسین(ع) و زائرانش سر از پا نمی شناسند، حال ممکن است در ردیف زائران آستانش باشند یا خادم زائران. در این رهگذر جای شکر است برای سیستان و بلوچستان که مسیر عبور زائران پاکستانی است و مردمان آن اعم از شیعه و سنی، توفیق خدمت به شیفتگان را دارند و افتخار میزبانی که در این سالیان به خوبی انجام داده اند.
امسال نیز با ورود اولین کاروان، پذیرای خیل عاشقان امام حسین(ع) هستند. خادمان بی منتی که به شوق خدمت به زائران کربلا، تلاش می کنند نامشان در زمره ارادتمندان به آن حضرت ثبت و ضبط شود. در این راستا، علاوه بر تشکیل گروه های مردمی برای خادمی زائران، دستگاه های اجرایی نیز با پشتیبانی و حمایت در تکمیل این زنجیره نقش موثر و به سزایی دارند، به طوری که سال گذشته نیز با همت و تلاش، زمینه میزبانی مناسبی فراهم ساختند. مدیرکل اوقاف و امور خیریه از اقدام و همراهی بسیاری ادارات در استقبال و پذیرایی از کاروان زائران پاکستانی طی سال گذشته به نیکی یاد و تصریح می کند: خدمت بی منت و داوطلبانه مسئولان در کنار گروه های مردمی قابل توجه و تقدیر است. حجت الاسلام «اسماعیل تدینی» میزبانی امسال را نیز فرصت مناسبی برای مجموعه مردم و دستگاه های سیستان و بلوچستان به عنوان استان اول میزبان زائران کربلا می داند و از عموم مردم و مسئولان دعوت می کند در این سال نیز همراهی کنند. در این میان و در پی گزارش های «سیستان و بلوچستان» از برنامه ریزی، اقدام های اولیه فراهم ساختن امکانات لازم میزبانی و نیز ورود زائران پاکستانی به استان، اقشار مختلف و گروه های مردمی برای کمک رسانی به خدمت زائران کربلا آماده شدند و دستگاه هایی نیز علاوه بر اعلام آمادگی، کار اجرایی خود را آغاز کردند، به طوری که مدیرکل اوقاف و امورخیریه از برپایی اولین ایستگاه صلواتی پذیرایی از کاروان های ورودی به استان توسط اداره کل فنی و حرفه ای خبر داد، تا کام زائران را در بدو ورود شیرین کنند.
وی همچنین کمک 350میلیون ریالی آستان قدس رضوی را برای تجهیز آشپزخانه موکب امام رضا(ع) در زاهدان دیگر چراغ روشن شده اعلام واز توجه و مساعدت مسئولان این دو دستگاه تشکر کرد.
اقدام آستان قدس و فنی وحرفه ای
مدیرکل اوقاف و امور خیریه در این باره گفت: بسیاری از دلدادگان حسینی برای استقبال از زائرانی که به عشق حضور در ساحت مقدس امام حسین (ع) وارد زاهدان می شوند دست از پا نمی شناسند و با اشتیاق خاصی آماده پذیرایی از آن ها می شوند، خیلی از مردم نیز اعم از شیعه و سنی داشته های خود را در طبق اخلاص می گذارند و برای خدمت‌رسانی از زائران اربعین حسینی(ع) پای کار می آیند. حجت الاسلام «تدینی» افزود: البته سال گذشته به همت آستان قدس رضوی، استانداری، سپاه پاسداران و نیروی انتظامی و مشارکت وسیع مردمی، سیستان و بلوچستان نقشی ماندگار در میزبانی از زائران پاکستانی در موکب امام خمینی(ره) و امام رضا(ع) از خود به جای گذاشت. به گفته وی، امسال هم با آمدن اولین گروه از زائران پاکستانی اربعین در استان، آستان قدس و اداره کل آموزش فنی و حرفه ای برای میزبانی از آن ها پیشقدم شدند تا آغازکننده رویدادی بزرگ و نقشی زیبا در اذهان باشند. آن ها آمده اند تا مشوقی باشند برای دیگر ادارات و به ویژه نیروهای مردمی تا آنان هم این فرصت را از دست ندهند و آنچه دارند برای میزبانی از دلدادگان حسینی در طبق اخلاص بگذارند. وی ادامه داد: اداره کل آموزش فنی و حرفه ای با برپایی ایستگاه صلواتی و آستان قدس نیز با تجهیز آشپزخانه موکب امام رضا (ع) به مبلغ 350 میلیون ریال اولین قدم ها را برای استقبال از زائران پاکستانی و ارائه خدمت به آنان برداشتند، البته آستان قدس برنامه های دیگری هم برای میزبانی از این زائران دارد.
وی گفت: فرصت برای حضور همه عاشقان حسینی در این میزبانی بزرگ فراهم است و هر کس می خواهد افتخار میزبانی زائران حسینی را داشته باشد می تواند به موکب امام رضا(ع) مراجعه و کمک های نقدی و غیرنقدی اش را اهدا کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار