رئیس پلیس فتا گفت: یکی از روش هایی که کلاهبرداران برای بدست آوردن اطلاعات بانکی قربانیان، استفاده از دستگاهی به نام اسکیمر Skimmer است که این دستگاه در حالت اول بر روی دستگاه های ATM و یا همان عابر بانک ها نصب می شود و در حالت بعدی شباهت زیادی به دستگاه های POS یا کارت خوان دارد.
کد خبر: ۵۰۸۷۵۹
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۴ 15 October 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از پایگاه خبری پلیس،سرهنگ "علی کریمی" ، گفت:  اسکیمر ها دستگاه هایی هستند که اطلاعات کارت بانکی را کپی کرده و سپس بر روی کارت جدید منتقل می کند به این معنی که  یک کارت جدید بانکی از حساب قربانی در اختیار فرد مجرم قرار می دهد.

وی افزود:  خوشبختانه بیشتر بانک ها از قطعه ای به نام Anti Skimmer بر روی دستگاه های ATM خود نصب نموده اند که امکان سوءاستفاده مجرمین از این دستگاه ها را از بین می برد که این امر نشان می دهد در حال حاضر  اسکیمر هایی که شبیه به دستگاه های pos  هستند بیشتر هموطنان را تهدید می کند.

سرهنگ کریمی ادامه داد: سرقت از طریق کارت‌خوان‌ها بدین شکل است که سارق، اسکیمر را روی دستگاه نصب می‌کند و سپس سارق  که کارت‌خوان را پشت پیشخوان قرار داده، کارت مشتری را روی آن می‌کشد و سپس رمز نیز توسط خود قربانی به مجرم گفته می شود و به همین سادگی تمام اطلاعات فرد در اختیار سارق قرار می‌گیرد.

وی به کاربران توصیه کرد: به هيچ وجه کارت خود را در اختيار فرد ديگري قرار ندهيد  و از آن مهمتر رمز عبور خود را به هيچ وجه در اختيار کسي نگذاريد و اگر مجبور به این کار شدید در اولین فرصت رمز کارت خود را تغيير بدهید 

این مقام انتظامی بیان کرد: نکته مهم در استفاده از دستگاه های pos این است که حتما رمز کارت را خودتان وارد کنيد و از بلند گفتن رمز کارت خود در انظار عمومي خودداري کنيد و مواظب باشيد هنگام ورود رمز، کسي آن را نبيند تا خریدی ایمن داشته باشد.

سرهنگ کریمی در پایان گفت: از هموطنان درخواست می کنیم در صورت مواجه با موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرسCyberpolice.ir بخش تماس با ما  گزارش تماس حاصل نمایند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار