کد خبر: ۵۱۱۴۲۵
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۴ 20 October 2017
مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: 6 هزار انجمن اولیا و مربیان با 24هزار نفر عضو در مدارس این استان فعالیت می کنند.
علیرضا نخعی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با گرامیداشت هفته اولیاء و مربیان( 24 تا 30 مهرماه) اظهار داشت: انجمن اولیا و مربیان مهم ترین و تنها زنجیره ارتباط آموزش و پرورش و مدارس با خانواده دانش آموزان است.
وی ادامه داد: پیوند اولیا و مربیان بر اساس فلسفه تربیت رقم خورده و تربیت مهمترین کار عالم است.
وی بیان کرد: براساس قوانین انجمن اولیا و مربیان در مدارس با 70 دانش آموز تشکیل می شود که از مجموع 6 هزار و 800 مدرسه سیستان و بلوچستان 6 هزار مدرسه شامل این طرح می شوند.
وی با اشاره به پوشش تحصیلی در مدارس سیستان و بلوچستان گفت: هم اینک پوشش تحصیلی اداره کل آموزش و پرورش این استان در تمامی مقاطع به حدود 88 درصد رسیده که تلاش این نهاد برای رسیدن به نُرم کشوری که حدود 95 درصد است همچنان با جذب بازماندگان از تحصیل و افراد بیسواد مطلق در قالب طرح شتاب بخشی سواد آموزی که بیشتر آنان از اولیای دانش آموزان هستند ادامه دارد.
مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان تعداد دانش آموزان مدارس این استان را در سال تحصیلی 96- 97 افزون بر 700 هزار دانش آموز ذکر کرد.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان با وسعتی حدود 187 هزار و 502 کیلومترمربع (معادل 5/11 درصد مساحت کشور) و بیش از 2 میلیون و 775 هزار نفر جمعیت پهناورترین استان کشور محسوب می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار