کد خبر: ۵۱۱۷۲۷
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۰۷:۰۲ 21 October 2017
جانشین سپاه سلمان سیستان و بلوچستان گفت: اهل سنت این استان با راه اندازی 2 موکب صلواتی به استقبال زائران پاکستانی اربعین خواهند رفت.
سرهنگ محمد ناظری اظهار داشت: سال گذشته 22هزار و 408 زائر پاکستانی اربعین در مسیرهای رفت و برگشت مورد تکریم قرار گرفتند که پیش بینی می شود امسال با افزایش 30 درصدی به 30 هزار نفر برسد.
وی ادامه داد: اهل سنت مهمان نواز سیستان و بلوچستان امسال به طور جدی تر در بحث استقبال از زوار پاکستانی ورود پیدا کرده اند به طوری که هم اینک یک موکب در نصرت آباد دایر و دیگری نیز در سفید آبه راه اندازی خواهد شد.
وی با بیان اینکه سپاه سلمان سیستان و بلوچستان نیز به طور کامل آماده ارائه خدمات است گفت: کمیته های 15 گانه سپاه برای خدمات رسانی به زوار پاکستانی تشکیل و هر یک از این کمیته ها، برنامه های مختلف زیادی را پیش بینی کرده اند.
جانشین سپاه سلمان سیستان و بلوچستان گفت: بسیج مداحان با هماهنگی لازم با ستاد قرار است با حضور در جمع زوار پاکستانی در اجرای برنامه های مداحی و مذهبی فعالیت کنند.
سرهنگ ناظری اظهار داشت: همچنین امسال برنامه ویژه ای برای کودکان و نوجوانان زائر پاکستانی در نظر گرفته شده و هدایای فرهنگی متناسب با سن، زبان و فرهنگ آنان اهدا خواهد شد.
وی تاکید کرد: باید هماهنگی ها با امداد خودرو انجام شود که در جاده های سیستان و بلوچستان به صورت فعال حضور داشته باشند.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان تنها راه ارتباطی پاکستان به حوزه آسیای میانه، اروپا و نیز کشور عراق و قلب آن یعنی کربلا است که مرز این استان پس از پیروزی انقلاب اسلامی به روی زوار پاکستانی برای رسیدن به این قلب زمین باز شده است.
زوار پاکستانی در راه رسیدن به سر مقصد معشوق پا بر خاک سیستان و بلوچستان گذاشته و گاه شبی را در این استان سپری می کنند.
فرهنگ غنی و عشق و علاقه مردم ایران زمین به ویژه مردم دیار نخل و آفتاب به سرور و سالار شهیدان سبب شده تا از این کاروان ها همچون برادر و میهمانی عزیز پذیرایی کنند تا احساس غربت نداشته باشند.
میرجاوه در 75 کیلومتری شرق زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان و در همسایگی پاکستان واقع شده است.
ایران اسلامی از طریق استان سیستان و بلوچستان افزون بر 900 کیلومتر مرز زمینی با کشور پاکستان و 300 کیلومتر با کشور افغانستان دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار