کد خبر: ۵۲۵۷۲۳
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۶ 17 November 2017
 معاون بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای سیستان و بلوچستان با بیان اینکه جهاددانشگاهی تاکنون به عنوان مشاور علمی و اجرایی طرح برنامه‌های خوبی تدوین و اجرایی کرده است، افزود: امیدواریم این روند تداوم داشته و توفیقات حاصل شده منتج به تبیین فرهنگ استفاده صحیح از آب و اهداف کلی طرح احیاء و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی استان شود.

به گزارش ایسنا- منطقه سیستان و بلوچستان، سارانی در دیدار با رئیس جهاد دانشگاهی استان، با بیان اینکه حفر چاه‌های غیر مجاز، اضافه برداشت آب از چاه‌های مجاز و نصب کنتورهای هوشمند سه محور اصلی طرح احیاء و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی به شمار می رود، ادامه داد: جهاددانشگاهی تاکنون در زمینه اطلاع رسانی و فرهنگی سازی حول این سه محور عملکرد خوب داشته اما این نهاد علمی و فرهنگی در این زمینه همچنان باید تلاش کند و بر فرهنگ سازی محورهای و اهداف این طرح مبادرت ورزد.

وی تصریح کرد: باید برای تمامی اقشار جامعه برنامه هایی به اقتضای هر قشر و زمان و مکان آن پیش بینی و اجرایی کنیم و از ظرفیت هایی نظیر فرمانداران، بخشداران شهرداران و شورهای اسلامی و سران قبایل، ائمه جمعه اهل تشیع و تسنن، ائمه جماعات اهل تشیع و تسنن، دانش آموزان، دانشجویان، دانشگاهیان،حوزویان، کشاورزان سطح استان استفاده شود و نشست های کاربردی و توجیهی برای این اقشار مختلف برگزار و حضور تیم های علمی و فرهنگی این طرح را در شهرها و روستاهای استان داشته باشیم تا اهمیت موضوع آب بیش از پیش برای مردم روشن شود.

معاون بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای سیستان و بلوچستان گفت: در بخش صدا و سیما به عنوان رسانه ملی می توانیم بهتر از گذشته عمل کرده و در قالب چند برنامه 15 دقیقه‌ای از حضور چهره‌های مختلف نظیر از کشاورزان، دانشگاهیان، ائمه جمعه اهل تسنن و تشیع، ریاست جهاددانشگاهی استان، مدیرعمل آب منطقه مدیرعامل شرکت استان، چاهدار، هنرمند و ... استفادهشود  تا عموم مردم به ویژه کشاورزان و چاهداران با اهداف کلی طرح و مزایا و پیامدهای حفر چاه‌های غیر مجاز، اضافه برداشت آب از چاه‌های مجاز و نصب کنتورهای هوشمند آشنا شوند و این برنامه ها به طور مرتب و سلسه‌ای از شبکه استانی هامون در ساعات مختلف شبانه روز پخش و منکس شود.

سارانی طرح داناب را یکی از طرح های بسیار ارزشمند و مهم در فرهنگ سازی استفاده بهینه و درست از آب دانست و گفت: آموزش و پرورش استان تا کنون این طرح را به خوبی برای در سطح مدارس استان انجام داده و این روند باید با برنامه ریزی و جدیت بیشتری تداوم یابد.

وی تصریح کرد: می توانیم برای تبیین محورهای این طرح در کنار طرح داناب اردوهای دانش آموزی و حتی دانشجویی از غیر مجاز و نصب کنتورهای هوشمند داشته باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار