کد خبر: ۵۲۶۱۸۹
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۸ 18 November 2017
    امام جمعه نیمروز در شمال سیستان و بلوچستان گفت: همگان باید به یاری زلزله زدگان غرب کشور بشتابند و در بازسازی خرابی های کرمانشاه مشارکت داشته باشند.

حجت الاسلام محمد راشکی در خطبه های این هفته نماز جمعه شهرستان نیمروز با تسلیت به مردم غیور و خانوادهای عزادار کرمانشاه اظهار داشت: با توجه به شدت بالای زلزله برهمه ما واجب است تا در بازسازی خانه ها به کمک مردم غرب کشور بشتابیم.
وی بیان کرد: تمام اقشار جامعه با لبیک گفتن به فرمان رهبر معظم انقلاب مبنی بر کمک به آسیب دیدگان کرمانشاه در حد توان خود یاری گر آنان باشیم.
وی غم از دست دادن عزیزان را غم بزرگی خواند و از تمامی خانواده های کرمانشاهی خواست تا مردم سیستان و بلوچستان را در غم خود شریک بدانند.
به گزارش ایرنا زلزله 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب مرکز کرمانشاه رخ داد که بر اساس اعلام مسئولان تا کنون (ظهرجمعه) 436 کشته و 10 هزار و 179 مصدوم در استان داشته است.
این زلزله به هفت شهرستان و یک هزار و 950 روستای استان کرمانشاه خسارت وارده کرده و طبق برآورد اولیه 31 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دیده است.
امام جمعه نیمروز با تسلیت رحلت پیامبر مکرم اسلام و شهادت امام حسن(ع) گفت: علما و روشنفکران باید در تبلیغ و تبین شخصیت پیامبر(ص) و امام مجتبی(ع) بکوشند.
حجت الاسلام راشکی همچنین با تسلیت شهادت امام رضا(ع) اظهار داشت: از سرتاسر ایران مردم با پای پیاده به سوی حرم این امام همام رهسپار می شوند.
وی ادامه داد: امام رضا(ع) در ایران مدت زیادی نبود اما در این مدت کم توانستند موقعیت عظیمی در دل مردم پیدا کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار