رئیس صنف اتحادیه آرایشگران مردانه استان یزد بیمه را بزرگ‌ترین مشکل آرایشگران مردانه عنوان کرد و گفت: لطفاً مسئولان رسیدگی کنند.
کد خبر: ۵۳۱۱۱۲
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۴ 29 November 2017

به گزارش «تابناک یزد»غلامرضا نیک‌رفتار از افزایش میانگین 10 درصدی نرخ‌های جدید خدمات آرایشگاه‌های مردانه در سال جاری خبر داد و گفت: نرخ‌های جدید خدمات آرایشگاه‌های مردانه در سطح استان یزد در میانگین با 10 درصد افزایش قیمت نسبت به سال گذشته از سوی اتحادیه تعیین‌شده است.

وی بابیان اینکه 515 واحد پروانه دار در این صنف فعالیت دارند، افزود: در سال جاری 25 واحد فاقد پروانه در استان شناسایی و به آن‌ها اخطاریه داده‌شده است؛ همچنین 80 پرونده در دست اقدام برای صدور پروانه هستند.

رئیس صنف اتحادیه آرایشگران مردانه استان یزد با تأکید بر اینکه نرخ آب، برق، گاز و کرایه‌های مغازه بالا رفته است، اما اجازه افزایش دستمزد به فعالین آرایشگران مردانه داده نشده است، اظهار داشت: رکود و تورم بیشترین اثر خود را بر نرخ‌های جدید خدمات آرایشگاه‌های مردانه گذاشته است؛ چنانچه از 10 سال پیش تاکنون حدود سه برابر افزایش فعالین آرایشگران مردانه در استان را داشته‌ایم.

نیک‌رفتار نداشتن بیمه را بزرگ‌ترین مشکل آرایشگران مردانه عنوان کرد و خاطرنشان کرد: آرایشگران از امنیت شغلی مناسب برخوردار نیستند و بااینکه آن‌ها عوارض بالایی را متحمل می‌شوند اما از بیمه تأمین اجتماعی، بازنشستگی و حمایت مالی در خصوص ارائه تسهیلات بهره‌مند نیستند و بااین‌همه مشکلاتی که دارند آرایشگری جزء مشاغل سخت محسوب نمی‌شود.

این مقام مسئول با تأکید بر اینکه کمیسیون‌های پنج‌گانه در اتحادیه استان به‌شدت فعال هستند و نظارت دقیق بر عمده تخلفات آرایشگری در سطح استان دارند، تصریح کرد: با قاطعیت می‌توانم این موضوع را ابراز کنم که صنف آرایشگران مردانه استان یزد یکی از بهترین اتحادیه‌هایی است که ازنظر بهداشتی، تخلف صنفی و مبلغی بیشترین سطح نظارت را در استان دارد.

وی در خصوص اینکه برخی از آرایشگاه‌ها اقدام به ارائه خدماتی خارج از شئونات عرفی و شرعی می‌کنند، خاطرنشان کرد: در استان یزد به‌هیچ‌عنوان این خدمات صورت نمی‌گیرد و در صورت مشاهده به‌شدت از سوی اتحادیه و نیز اماکن با آرایشگاه‌هایی که خدماتی خارج از شئونات اسلامی ارائه می‌دهند قانونی برخورد می‌شود.

رئیس صنف اتحادیه آرایشگران مردانه استان یزد در پایان ضمن درخواست رسیدگی مسئولین به صنف آرایشگران مردانه در استان، تأکید کرد: مسئولین آرایشگران مردانه دریابند؛ چراکه شغل آرایشگری از سخت‌ترین شرایط برخوردار هستند اما به‌عنوان شغل سخت و زیان‌آور محسوب نمی‌شوند؛ لذا از مسئولین خواستار حمایت بیشتر در این حرفه هستیم و خواهشمندیم لطفاً مسئولان رسیدگی کنند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار