رئیس جمعیت هلال احمر اردکان با اشاره به زلزله خیز بودن کشور گفت: آموزش، رکن اصلی آمادگی در برابر حوادث است.
کد خبر: ۵۳۱۶۸۷
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۳ 30 November 2017

به گزارش «تابناک یزد»جواد کمال‌آبادی اظهار داشت: مانور زلزله طبق سنوات گذشته و با مشارکت همه نهادهای مرتبط و باهدف آشنایی هرچه بیشتر دانش آموزان با حوادث طبیعی و آموزش چگونگی برخورد با این‌گونه حوادث در مدارس شهرستان اردکان اجرا شد.

وی افزود: خوشبختانه اولیاء دانش آموزان هم در این برنامه حضور داشتند و از نزدیک شاهد اجرای مانور بودند. ما نباید به برگزاری این‌گونه مانورها به‌صورت یک نوبت در سال اکتفا کنیم بلکه باید در فصول مختلف این برنامه برای هماهنگی و آمادگی بیشتر انجام شود.

رئیس جمعیت هلال‌احمر اردکان تصریح کرد: آموزش رکن اصلی آمادگی در برابر حوادث است و شاید تبیین نیاز به این آموزش مهم‌تر نیز باشد. برای اینکه آمادگی مقابله با حوادث طبیعی در سطح جامعه به وجود بیاید نیازمند آموزش و تمرین هستیم و باید خانواده‌ها را در این زمینه آموزش داد.

وی گفت: مانور امسال به خاطر وقوع زلزله اخیر در غرب کشور از اهمیت بیشتری برخوردار بود. کشور ما زلزله‌خیز است و روی گسل‌های متعددی قرار دارد و قرار نیست که این حوادث پایان داشته باشد. مهم این است که ما یاد بگیریم که چگونه در برابر این حوادث با آمادگی بالا قرار بگیریم تا بتوانیم تلفات ناشی از آن را به حداقل برسانیم.

کمال‌آبادی خاطرنشان کرد: از سال گذشته طرح ملی خانواده آماده در مخاطرات با عنوان خادم در جمعیت هلال‌احمر آغازشده است که در این طرح با مراجعه به منازل مردم سعی می‌کنیم که این دغدغه را در خانواده‌ها به وجود بیاوریم که به فراگیری مباحث آموزشی ترغیب بشوند و ما آمادگی داریم در هر نقطه از شهرستان با اعزام مربیان مجرب آموزش‌های لازم را به مردم بیاموزند.

وی گفت: شهرستان اردکان هم بر روی گسل بم قرارگرفته است. سالیانه بین هزارتا هزار و پانصد بار در روستای رباط پشت بادام و ساغند زلزله اتفاق می‌افتد و این به معنی هشدار برای شهرستان است.

لازم به ذکر است که نوزدهمین مانور سراسری زلزله و ایمنی با شعار مدرسه ایمن، جامعه تاب آور با حضور مسئولین شهرستان، نیروهای امدادی و جمعی از خانواده‌ها در آموزشگاه پسرانه شهید اکبر کمالی برگزار شد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار