رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان
17 واحد صنعتی و تولیدی در بخش های صنایع غذایی، نساجی، معدنی، فلزی و سلولزی آماده بهره برداری است.
کد خبر: ۵۵۱۹۶
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۹ 30 June 2015
علی منتظری عصر دوشنبه در نشست خبری در جمع رسانه های گروهی استان افزود: این طرح های تولیدی صنعتی به مناسبت روز صنعت، معدن و تجارت در دهم تیرماه با سرمایه گذاری 145 میلیارد تومان و اشتغالزایی 455 نفر در استان آماده بهره برداری هستند.
وی تجلیل از 30 نفر از حائزین رتبه برتر در بخش های مختلف صنعت، معدن و تجارت را از برنامه های گرامیداشت روز صنعت، معدن و تجارت در استان طی روزهای آینده عنوان کرد.
منتظری با اشاره به عملکرد سال گذشته این سازمان ادامه داد: نشست هم اندیشی ارتباط صنعت با دانشگاه با هدف نزدیک کردن علم و صنعت در سال گذشته با دانشگاه های استان را شروع کردیم که منجر به تفاهم نامه خوبی با دانشگاه گیلان شد.
منتظری گفت: در سه ماه اول امسال ، 79 مورد جواز تاسیس با سرمایه گذاری بالغ بر 206 میلیارد تومان و اشتغالزایی یک هزار و 625 نفر صادر کردیم .
وی اظهار کرد: همچنین طی این مدت؛ 19مورد پروانه بهره برداری با سرمایه گذاری 24 میلیارد تومان با اشتغالزایی 147 نفر و 15مورد طرح توسعه با سرمایه گذاری 105 میلیارد تومان و اشتغالزیی 189 نفر صادر شده است.
وی تصریح کرد: در مجموع در حوزه تجارت، یک هزار و 579 مورد اشتغال در سامانه رصد اسامی ثبت شده است.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان همچنین به آمار سال گذشته این سازمان در حوزه صنعت اشاره و اظهار کرد: در سال گذشته، 760 میلیارد تومان در حوزه صنعت سرمایه گذاری شد که نسبت به سال 92 ، 13 درصد رشد داشته است.
وی پیش بینی کرد که با همکاری و همت دستگاه ها برای نخستین بار میزان سرمایه گذاری در استان در بخش صنعت از مرز یک هزار میلیارد تومان فراتر برود.
وی بیان کرد: اکنون زمینه تحقق این امر فراهم شده و طرح های بزرگی با پیشرفت فیزیکی بالا آماده سرمایه گذاری هستند.
منتظری تعداد اشتغالزایی این سازمان را در سال گذشته 10 هزار نفر عنوان و تصریح کرد: سهمی که در این بخش در نظرگرفته شده بود ، پنج هزار و 400 نفر بود اما 10 هزار نفر اشتغالزایی ایجاد شده که اغلب این اشتغال در حوزه اصناف بوده است.
وی با بیان این که عمده طرح هایی که امسال در بخش صنعت به بهره برداری می رسند، در زمینه صنایع سلولزی، غذایی و فولاد است، گفت: پیش بینی برای اشتغالزایی این بخش حدود دو هزار نفر است.
وی با اشاره به تحریم های ظالمانه علیه ملت ایران، حفظ شرایط موجود و سرپا نگه داشتن واحدهای تولیدی را در راس برنامه های بخش صنعت استان خواند و گفت: در این حوزه موفقیت های خوبی داشتیم و توانستیم عمده واحدها را سرپا نگه داریم. 
منتظری با اشاره به وجود بیش از یک هزار و 100 طرح نیمه تمام صنعتی در استان گفت: به بهره برداری رساندن طرح های نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی بالا از نقاط قوت سرمایه گذاری ما در این بخش است.
وی اضافه کرد: اگر بانکی همکاری بیشتری داشته باشند، می توانیم طرح های بیشتری را به بهره برداری برسانیم.
وی پیش بینی کرد که این یک هزار و 100 طرح نیمه تمام با سرمایه گذاری بالغ بر هشت هزار میلیارد تومان به بره برداری برسد و برای بیش از 41 هزار نفر شغل ایجاد کند.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گفت: امسال طرح پالایش طرح های نیمه تمام را به منظور آخرین وضعیت این طرح ها در دستور کار قرار داریم.
وی همچنین از تشکیل کارگروه حمایت از تولید کنندگان در سال گذشته در استان خبر داد و گفت: با برگزاری جلسات این کارگروه در شهرستان های استان، تاکنون بین 25 تا 28 درصد مشکل واحدهای تولیدی استان رفع شده است.
منتظری در ادامه به آمار حوزه تجارت خارجی استان در دو ماه نخست امسال اشاره و بیان کرد: طی این دو ماه، 129 هزار و 931 تن صادرات به ارزش 58 میلیون و 765 هزار دلار از استان انجام شده است .
وی عمده صادرات را از استان محصولات کشاورزی و خشکبار به مقصد کشورهای حاشیه خزر و نیز چین عنوان کرد.
دهم تیرماه روز صنعت، معدن و تجارت نامگذاری شده است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار