کد خبر: ۵۶۶۳۲۶
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۶ 14 February 2018

نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استان های سیستان و بلوچستان و کرمان گفت: اسلام هراسی شکل گرفته در دنیا نتیجه عملکرد گروههای تکفیری دست نشانده استکبار است.

به گزارش ایرنا آیت الله عباسعلی سلیمانی در مراسم آغاز بکار بیست و نهمین همایش علمی تحقیقی مذاهب اسلامی در زاهدان اظهار داشت: اسلامی که به برکت موج بیداری اسلامی الگو گرفته از انقلاب اسلامی می رفت تا اروپا و آمریکا را فتح کند با اقدامات گروههای تکفیری راه اندازی شده از سوی استکبار و صهیونیست امروز به عنوان دینی خشن مطرح شده است.
امام جمعه زاهدان افزود: با اقدامات خشونت بار داعش امروز از شعار الله اکبر تصور قرار گرفتن اره بر گردن مسلمانان در اذهان شکل می گیرد و از پوشش حجاب زن مسلمان به معنی استتار برای انجام فعالیت های تروریستی برداشت می شود.
عضو خبرگان رهبری ادامه داد: جنایات گروههای تکفیری به اسم اسلام دل هر مسلمان را آزرده خاطر کرده است چرا که با این اقدامات از دین رافت و مهربانی تعبیری خشن در دنیا می شود.
آیت الله سلیمانی تصریح کرد: گروههای تکفیری از جمله داعش خود را منتسب به اسلام می دانند و با همین عنوان آدم کشی و قتل عام مسلمانان را انجام می دهند در حالی که امامان تشیع و تسنن به ویژه امام ابوحنیفه بر این عقیده هستند که چنانچه فردی حتی به ظاهر ادعای مسلمانی و اسلام را قبول کرده کسی نمی تواند چنین فردی را به اتهام کافر بودن به قتل برساند.
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان اظهار داشت: گروههای تکفیری از کدام خارستان رویدند که اینگونه جنایت ها را بنام اسلام انجام می دهند و مسلمانان را تکفیر می کنند، بر اساس بیانات بزرگان دین اسلام همین که فردی زبانی بگوید مشرک نیستم حق نداریم مشرک قلمدادش کنیم.
نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استان های سیستان و بلوچستان و کرمان افزود: پیشینه تکفیر متاسفانه به خوارج مربوط می شود این فرقه دیوانه وار به تکفیر مخالفان خود پرداخته و مفهوم کفر را به داخل دایره اسلام آوردند.
امام جمعه زاهدان تاکید کرد: از نگاه امام ابوحنیفه تکفیر اهل قبله کار حرامی است و هرگز بین عمل و ایمان تطابق صد درصدی وجود ندارد.
آیت الله سلیمانی افزود: امام ابوحنیفه اهل تسامح در دین بود و معرف و اقرار به خداوند و رسول اکرم(ص) را ملاک ایمان قرار داد نه اینکه تفسیر در جوهر ایمان بیاورد.

**رابطه شیعه و سنی در سیستان و بلوچستان بسیار خوب است
امام‌ جمعه مسجد مکی و مدیر حوزه علمیه دارالعلوم اهل سنت زاهدان نیز در این همایش گفت: میان شیعه و سنی فاصله ای احساس نمی شود و رابطه علمای تشیع و تسنن به ویژه در سیستان و بلوچستان بسیار خوب است.
مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی افزود: وحدت میان امت اسلامی یک نیاز و ضرورت است و اختلاف ثمره ای جز خاری و بدبختی ندارد.
وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران در برقراری گفتمان میان مذاهب تشیع و تسنن به خوبی عمل کرده و وحدت حاکم بر کشور به الگویی برای سایر ملل تبدیل شده است.
امام جمعه مسجد خلفای خاش نیز در این همایش گفت: وحدت اسلامی و شکل گیری نهاد نمایندگی رهبری در استان ها از مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی است.
مولوی عبدالستار حسن زهی افزود: مردم شیعه و سنی ایران اسلامی در سایه قرآن و احادیث نبوی با اتحاد و همدلی توانسته اند در تمام مباحث به موفقیت های با ارزشی دست یابند.
به گزارش ایرنا بیست و نهمین همایش علمی تحقیقی مذاهب اسلامی با حضور آیت الله سیدموسی موسوی قائم مقام مجمع تقریب مذاهب اسلامی، نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان، علما و روحانیون شیعه و سنی استان های مختلف کشور، اشجع استاندار اسبق سیستان و بلوچستان، معاون امنیتی انتظامی استاندار، شماری از مدیران و مسئولان دستگاههای اجرایی و معتمدان و ریش سفیدان طوایف شیعه و سنی امروز /چهارشنبه/ در سرسرای نهاد نمایندگی رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان در زاهدان آغاز بکار کرد.
این همایش با برگزاری نشست های سه کمیسیون مختلف به مدت سه روز بکار خود ادامه می دهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار