کد خبر: ۵۶۶۴۷۳
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۴ 15 February 2018

 

ایرنا: معاون هماهنگی امورعمرانی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: 330 نفر از روستاییان این استان امسال در سومین نمایشگاه توانمندی های روستائیان و عشایر کشور در تهران اعلام آمادگی کردند.

 

باقر کرد اظهار داشت: این نماشگاه با شعار مناطق روستایی و عشایری، کانون تولید و ارزش آفرینی از 15 تا 18 اسفندماه در محل نمایشگاه بین المللی تهران برگزار می شود.
وی افزود: با توجه به کسب رتبه برتر سیستان و بلوچستان در دومین دوره نمایشگاه توانمندی های روستائیان و عشایر انتظار می رود با همکاری دستگاههای اجرایی و فرمانداری های استان این توفیق در سالجاری مجدد تکرار شود.
وی این نمایشگاه را فرصتی ارزشمند برای معرفی فرهنگ، هنر و آداب و رسوم سیستان و بلوچستان ذکر کرد و گفت: دستگاههای اجرایی مرتبط باید در این زمینه تمام تلاش خود را بکار گیرند.
معاون هماهنگی امورعمرانی استاندار سیستان و بلوچستان اظهار داشت: درگذشته فعالیت هایی همچون برگزاری هفته فرهنگی به طور پراکنده انجام شده اما برگزاری این نمایشگاه به صورت متمرکز و گردهمایی همه استانها شرایط بسیار ایده آلی برای معرفی توانمندی های کشاورزی، صنعتی، معدن، گردشگری، صنایع دستی و بوم گردی این استان در سطح ملی فراهم می کند.
وی افزود: در این نمایشگاه سالن شماره هفت نمایشگاه با 23 غرفه در اختیار سیستان و بلوچستان قرار دارد که 19 شهرستان این استان در قالب 19 غرفه پتانسیل های خود را به نمایش خواهند گذاشت.
وی بیان کرد: همچنین غرفه معرفی قابلیت ها و توانمندی های سرمایه گذاری سیستان و بلوچستان و 2 خانه نمادین یکی از مردم سیستان و دیگری از بلوچستان در سالن جداگانه برپا می شود.
وی اعزام 10 گروه موسیقی محلی برای اجرای موسیقی زنده را از دیگر برنامه های این نمایشگاه عنوان کرد.
وی افزود: این نمایشگاه دارای بخش های مختلفی نظیر محصولات توانمندی های استانی و شهرستانی، روستای نمادین، ایل نمادین و چادرهای عشایری، نمایشگاه نوآوری و ایده های ملی، بخش بین المللی، کارگاههای آموزشی، نمایشگاه عکس و سالن پخش فیلم و مراسم های آیینی و بازی های بومی و محلی خواهد بود.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان دارای 19 شهرستان و حدود 9 هزار روستا و آبادی است که 6 هزار و 500 روستای آن دارای سکنه هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار