معاون امور معادن و صنایع معدنی وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: برای پیشگیری از رکود بخش معدن باید زنجیره و چرخه تولید در این بخش را کامل کنیم.
کد خبر: ۵۷۵۳۴
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۸ 05 July 2015
به گزارش تابناک یزد جعفر سرقینی، در مراسم گرامی‌داشت روز صنعت ومعدن با اشاره به اینکه هر کشوری نیازمند صنعتی شدن برای رفاه مردم است، اظهار کرد: صنعت مهم‌ترین عامل پیشرفت کشورها در حوزه‌های مختلف است.

سرقینی، با بیان اینکه محور توسعه می‌تواند صنعت و معدن باشد، افزود: معادن توانستند صنایع کشور را زنده نگهدارند.

این مسئول کشوری در زنجان،  مواد معدنی را مایه برکت و اشتغال‌زایی کشور دانست و گفت: در هر جامعه‌ای معادن و صنایع معدنی یکی از محورهای توسعه است .

وی با اشاره به اینکه پایدارترین توسعه جامعه توسعه معدنی است، افزود: در طول سال‌های اخیر معادن دارای کمترین لطمه در کشور بودند.

سرقینی، با اشاره به اینکه رشد معادن رشد معنی دارای بوده است، اظهار کرد: معدن و معدنکاری یکی از مزیت‌های توسعه وابسته به برکات خدادادی در هر جامعه محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه عمدتا محصولات معادن تعیین کننده هستد، افزود: برای پیشگیری از رکود بخش معدن باید زنجیره و چرخه تولید در این بخش را کامل کنیم.

این مسئول کشوری با اشاره به نبود رکود تصریح کرد: ضروری‌ست برای جلوگیری از رکود اقتصادی چرخه تولید کامل داشته باشیم.

وی دربخشی از سخنان خود ، با بیان اینکه باید به سمت معادن بزرگ مقیاس حرکت می‌کنیم،  یاد آورشد: ساختار اقتصادی در این زمینه موثر بوده است .

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزیر صنعت، معدن و تجارت، با اشاره به حفظ معادن کوچک مقیاس، افزود: باید در زمینه حقوق دولتی شاهد اقدامات افزایشی باشیم تا معادن به تعطیلی کشیده نشوند.

وی در پایان سخنان خود ، با بیان اینکه ترمز ماشین کشور کشیده شده است گفت:  صنعت دارای رشد متوسط کشور است.

در ادامه این مراسم ، جمشید انصاری ، استاندار زنجان، نیزبا اشاره به اجماع مردم برای انتخاب دولت اظهار داشت: دولت چیزی جدا از اقشار مختلف مردم نیست.

استاندار زنجان، با ابیان اینکه دولت به تنهایی نمی‌تواند همه خواسته‌های مردم را جوابگو باشد، افزود: دولت نهادی است خطیرترین مسئولیت را بر عهده دارد که این کارآسانی نیست.

وی با اشاره به گرفتاری‌های دولت در این برهه از زمان، اظهارکرد: مصلحت اندیشی دولت موجب گله‌مندی اقشار مختلف مردم وصنعتگران می‌شود.

 انصاری، با بیان اینکه دولت در صدد  تحقق بخشی به برنامه‌های پیش بینی شده  است، افزود: هر ساله هزینه‌های جاری دولت موجب کاهش مانور دولت و هزینه‌های پرسنلی آن افزوده می‌شود.

استاندار زنجان، در این زمینه اضافه کرد: دولت در حال حرکت به سمت چابک‌سازی برای توسعه  کشور است.

 وی، ارائه خدمات تعهدی دولت به مردم جامعه را مهم رزیابی کرد وگفت: روند نزولی رشد منفی اقتصاد کشور هدف دولت در کشور است.

 انصاری ، با اشاره به توقف روند منفی دراین راستا اظهار داشت: ا ستان زنجان در تولید ارزش افزوده اقتصادی کشوربا رتبه

مقام عالی دولت در استان با بیان اینکه استان زنجان، در شمالغرب کشور دارای رتبه و سرانه بالای ارزش افزوده است، خاطر نشان شد: استفاده از فرصتها با تلاشهای صورت گرفته دراین زمینه دارای وضعیت امیدور کننده است.

استاندار زنجان، در این زمینه تصریح کرد: استان زنجان جزو استان‌های طراز اول با نرخ بیکاری در جایگاه نهم قراردارد.

وی،  مشکلات واحد ها و صنایع استان را با سیستم بانکی  برای رسیدن به رونق اقتصای و سیاستهای  حل مشکلات واحدهای موجود و افزایش ظرفیت این واحد را مهم ارزیابی کرد وگفت: رفع مشکلات واحدهای تولیدی و سیستم بانکی در برنامه‌های آینده حائز اهمیت است.

 استاندار زنجان، در ادامه  با بیان اینکه در راستای سرمایه در گردش نیز اقداماتی خواهیم داشت، خاطر نشان شد: امیدواریم در تامین سرمایه گردش  واحدهای تولیدی نیز شاهد اقدامات اساسی و موثر باشیم.

انصاری، با اشاره به تشکیل کار گروه تسهیل موانع و مشکلات واحدهای تولیدی استان ، گفت: در حال تعریف حوزه‌های جدید صنایع دراستان هستیم.

مقام عالی استان با اشاره به اینکه 70رصد واحدهای متعلق به صاحبا ن سرمایه‌های بومی در استان هستیم، و 30درصد آن در دست افراد غیر بومی است، افزود: دراستان زنجان، دارای مشکلاتی در زمینه سرمایه‌ای هستیم، افزود: در این راستا باید به سمت سرمایه‌گذاری مشترک حرکت کنیم.

انصاری، در بخشی از سخنان  خود، رفتار غیر حرفه و غیر اقصادی را مهم ارزیابی کرد وگفت: داشتن تحلیل اقتصادی در این زمینه مهم و اساسی است .

استاندار زنجان، با بیان اینکه ما در حدود 34درصد صنعت استان را در اختیار داریم اظهار کرد: این میزان را در سطح کشور حائز اهمیت است.

سومین سخنران این مراسم ، ناصر فغفوری ، رئیس صنعت , معدن وتجارت استان زنجان، با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در سال‌جاری،  افزود: باید در پایان برنامه ششم دارای رتبه قابل قبول در این زمینه باشیم.

فغفوری با اشاره به 3هزار میلیارد تومانی سرمایه‌گذاری در این زمینه اظهار کرد: در سال‌های اخیر در سرمایه‌گذاری با سرمایه‌گذاری مطلوب در حال پیشرفت بودیم.

وی این موارد را  نشان‌دهنده برنامه و  برنامه‌ریزی‌های استانی رو به جلو برشمرد و گفت: استان زنجان دارای رقم سرمایه‌گذاری قابل قبول بوده است.,

این مسئول دراستان زنجان ، بااشاره به آمار بیمه اجباری در بخش صنعت و معدن،  گفت: ما در سال جاری شاهد رقم خوبی در این زمنیه به تعداد  نزدیک به  107 هزار 115 نفر بودیم.

فغفوری در ادامه با شاره به ظرفیت‌های خالی در این زمینه افزود: ما در سال گذشته در مقایسه با سال 92 شاهد کاهش 27 درصدی واردات بودیم.

وی همچنین  افزایش واردات وماشین آلات را مهم اعلام کرد و گفت: در این راستا دارای نرخ تورم قابل قبول بودیم.

این مسئول دراستان زنجان، با بیان اینکه شاهد جهش و رونق در بخش صنعت ومعدن دراستان بودیم اظهار کرد: 170 واحد تولیدی به بهره‌بردار رسیده است.

غلامحسین جمیلی، رئیس اتاق بازرگانی زنجان نیز با اشاره به اینکه ما دنبال حل مشکلات خود در خارج از کشور هستیم افزود: ثبات بازار توسط دولت مهم واساسی بوده است که باید به مصرف کالاهای ایرانی بها بدهیم .

جمیلی با بیان اینکه انتخاب کالاهای خارجی توسط مصرف کنندگان لطمه به اقتصاد کشور و استان است، اظهار کرد : دولت با تدابیر بلند مدت در صدد تصمیم‌گیری‌های خود است، باید مهربانتر از پیش نسبت به حقوق مالکیت معادن اقدام شود .

رئیس اتاق بازرگانی در ادامه بهره مالکانه را دراین زمینه مهم ارزیابی کرد وگفت: امیدواریم شاهد نشانه های از رونق اقتصادی در جامعه باشیم.

سجاد نباتچیان، نیز با اشاره به تعامل مطلوب با اتاق بازرگانی، افزود: دولت دارای تعامل مناسب در این زمینه است.

 لازم به ذکر است  در پایان این مراسم از صنعتگران نمونه نیز تجلیل شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار