کد خبر: ۵۹۸۵۹۷
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۰ 30 April 2018

پیش آگاهی قبلی کانالArdabilwe‌ather مبنی بر حاکمیت هوای رنگارنگ و بسیار متغیر در اردبیل تا پایان اردیبهشت تایید میشود. چنین هوایی به خاطر تندر ، سیلاب مقطعی، برف و سرما با خطرهایی برای موجودات زنده و کشاورزی همراه است ولی طوفان درحال شکل گیری برای منطقه اردبیل طی۱۶ تا ۲۰ اردیبهشت اهمیت زیادی دارد.

پیش بینی ۱۰ تا ۱۵ اردیبهشت: بارشهای رگباری به ویژه از ۱۲ تا ۱۵ ، تگرگ ، رعدوبرق و بادهای تندری. در اکثر اوقات این بازه ، هوا سرد خواهد بود و بارش ها در بلندی های بالای ۱۴۵۰ متر به شکل برف انتظار می روند.

۱۶ تا ۲۰ اردیبهشت: کم فشار ۸۸۸ هکتوپاسکالی به تدریج روی اردبیل و گستره خزر مستقر می شود. فون های طوفانی با بیشینه سرعت ۱۳۵ کیلومتر در ساعت به خصوص در روزهای یکشنبه تا چهارشنبه می تواند در منطقه اردبیل خسارت بار باشد. افزایش دما از پیامدهای این الگوست. البته به تناوب ، فشار هوا افزایش خواهد یافت و ساکنان منطقه شاهد استقرار موقت هوای سرد خواهند بود.

۲۰ تا ۲۳ اردیبهشت: خط سرما تا بالاتر از قفقاز و جنوب روسیه عقب رانده و گرمای کم سابقه با بیشینه ۳۲ درجه در منطقه اردبیل پیش بینی می شود. شاهد جدال پرفشار و کم فشار کم دامنه تا ۲۶ اردیبهشت و رگبارهای موقت به ویژه طی عصرها در منطقه اردییل خواهیم بود. درصورت عدم تغییر الگو چهار پنج روز واپسین اردیبهشت ناوه عمیق و توده سرد اسکاندیناوی ، چهره منطقه اردبیل را زمستانی مینماید.

مسعود وسیله

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار