مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان قم:
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان قم گفت: کاهش تلفات و خسارات ناشی از حوادث و سوانح در گرو آموزش و فرهنگ سازی در جامعه است.
کد خبر: ۶۰۲۲۰۱
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۵ 07 May 2018

 

به گزارش تابناک قم، دکتر محمد گل فشان شامگاه یکشنبه در آئین تجلیل از اساتید و مربیان جمعیت هلال احمر که با حضور دکتر شریفی، معاون آموزش و پژوهش وفناوری جمعیت هلال احمر کشور در خانه معلم قم برگزار شد، خاطرنشان کرد: در کشور با حوادث و مخاطرات زیادی مواجه هستیم که می توان با آموزش های راهبردی بسیاری از مخاطرات و بحران ها را مدیریت کرد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان قم افزود: کاهش تلفات و خسارات ناشی از حوادث و سوانح در گرو آموزش و فرهنگ سازی در جامعه است.

وی فعالیت داوطلبانه را خستگی ناپذیر دانست و تصریح کرد: داوطلبان بر اساس عشق و محبت و علاقه و پیوند عاطفی با مردم جامعه به خدمت می پردازند و با پیام بشر دوستی و صلح وارد صحنه کارزار می شوند.

گل فشان یادآور شد: جمعیت هلال احمر از نهادهای اثرگذار در رویدادهای مهم است این مجموعه با تکیه بر آموزش و فرهنگ سازی سطح آگاهی جامعه را ارتقاء می بخشد.

وی اظهار کرد: همه باید جامعه را نسبت به حوادث ایمن سازی کنند تا از خسارات جانی و مالی و تبعات جبران ناپذیر کاسته شود.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان قم خاطرنشان کرد: در تحقق این امر مهم آموزش و فرهنگ سازی دارای جایگاه والایی است به ویژه آموزش های تخصصی و راهبردی و فرهنگ سازی از طریق رسانه اثرگذارتر است.

وی گفت: در روزهای اخیر سیل در کهک و دستجرد و برخی از مناطق قم جاری شد البته تلفات جانی نداشتیم اما خسارات مالی در پی داشت و آب گرفتگی در منازل موجب تخریب شد، اگر مردم نسبت به سیل آگاهی کامل داشته باشند به مراتب آسیب ها از این کمتر است.

گل فشان بیان کرد: جمعیت هلال احمر استان قم شعب هایی در بخش های کهک دستجرد و جعفریه ایجاد کرده است تا بتوان با آموزش ضریب آگاهی را افزایش دهد.

وی خاطرنشان کرد: آموزش ها باید اثر بخش باشد تا به خروجی مناسب دست پیدا کنیم؛ مدرسین و مربیان تلاش های خوبی در جهت آموزش دارند که جای تقدیر دارد و امیدواریم بتوانیم با طرح های خود نیز بخش زیادی از جمعیت را تحت آموزش های راهبردی قرار دهیم.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان قم تصریح کرد: یکی از طرح های مهم و راهبردی طرح خادم یا خانواده آماده در مخاطرات است که در جهت ارتقای آگاهی جامعه برگزار شد و امیدواریم بازخورد آن را ببینیم.

وی افزود: اگر این اراده اتفاق بیفتد تا همه از آموزش های هلال احمر به صورت رایگان استفاده کنند بخش زیادی از حوادث با کمترین تلفات و خسارات سپری می شود البته ما بر آنیم فرهنگ سازی در جامعه و آموزش باید از سن کودکی آغاز شود تا در بزرگسالی نهادینه گردد.

وی با اشاره به برگزاری مانور امداد و نجات ویژه غنچه های هلال در قم بیان کرد: این مانور دوشنبه 17 اردیبهشت با حضور 115 غنچه هلال در عملیات های اطفای حریق و حمل مصدوم و آواربرداری و اسکان و چادرزنی و امداد جاده ای رهاسازی و ...انجام می شود.

گل فشان در پایان گفت: جوانان باید به خوبی بدانند که در هر کاری توجه به آموزه های اعتقادی دارای اهمیت زیادی است و کسب علم و دانش و پیشرفت باید همراه با حفظ اعتقادات و ارزش های دینی باشد.

لازم به ذکر است بیش از ۱۷۰ تن از استادان دانشگاه علمی کابردی هلال احمر، مربیان مرکز آموزش و پژوهش، امداد و نجات و مربیان مرکز امور جوانان هلال احمر استان قم حضور داشتند که از جمعی از استادان و مربیان تجلیل شد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار