کد خبر: ۶۰۷۴۳۲
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۶ 18 May 2018

امامان جمعه اهل سنت شهرستانهای مختلف سیستان و بلوچستان با تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان این ماه پر خیر و برکت را بهترین فرصت برای تزکیه نفس دانستند.

به گزارش ایرنا امام جمعه مسجد جامع توحیدیه اهل سنت شهرستان خاش در خطبه های این هفته اظهار داشت: ماه مبارک رمضان، ماه مساوات، خدمت و تلاش برای انجام عبادت خالصانه خداوند متعال است.
مولوی محمدعلی شهنوازی افزود: در ماه مبارک رمضان شیاطین در غل و زنجیر می شوند و انسان مومن و مجری دستورات پروردگار متعال می تواند ارتباط و تعلق خود را با خداوند مستحکم تر کند.
**امام جمعه مسجد جامع الخلیل اهل سنت خاش نیز در خطبه های این هفته تاکید کرد؛ رمضان فرصتی برای انجام عبادت، برپایی نماز، پرداخت زکات، خیرات، صدقات، کمک به نیازمندان و روزه داری است.
مولوی محمدعثمان قلندرزهی با محکومیت انتقال سفارت آمریکا به قدس اظهار داشت: هر گونه تلاش برای ضربه زدن به اسلام، مسلمانان و جنایت و کشتار زنان و کودکان بی گناه محکوم است.
وی ادامه داد: از پروردگار متعال درخواست داریم ریشه ظلم و ظالمان را بخشکاند.
وی با بیان اینکه گرانی ها و کمبود کالاهای اساسی زندگی را بر مردم سخت کرده است گفت: گران کردن محصولات داخلی مانند خیار، گوجه فرنگی، میوه و تره بار و غیره هیچ ارتباطی به بالا رفتن قیمت ارز ندارد.
امام جمعه مسجد جامع الخلیل اهل سنت خاش اظهار داشت: ظلم کردن بر مردم کار درستی نیست و باید جلوی کاسبان بی انصاف و سودجو گرفته شود.
مولوی قلندرزهی همچنین از تلاش های فرماندار خاش برای مقابله با گرانی ها و تلاش برای در هم شکستن صف های طویل بنزین در مقابل جایگاههای سوختی قدردانی کرد.
وی اظهار داشت: اجرای برنامه ها و مسابقات ورزشی در اوقات خارج از وقت نماز و عبادت در ماه مبارک رمضان قابل تقدیر است.
وی بر اهمیت تعطیل کردن جمعه بازار و جابجایی آن به روزی دیگر تاکید کرد.
**امام جمعه اهل سنت ایرانشهر نیز در خطبه های این هفته گفت: گران فروشی، احتکار و کم فروشی در دین مبین اسلامی گناهی بزرگ و نابخشودنی است.
مولوی عبدالصمد کریم زایی در خطبه های این هفته ایرانشهر اظهار داشت: برخی از افراد متاسفانه به بهانه گرانی دلار به افزایش قیمت و احتکار روی آورده اند که این اقدام مورد پسند اسلام نیست.
وی بیان کرد: سودجویان و منفعت‌ طلبان همواره از ترفندهای مختلف سبب گرانی کالاها می شوند که انتظار می رود مسئولان با این افراد برخورد جدی داشته باشند.
وی تصریح کرد: گرانی کالا به اقشار ضعیف جامعه فشار می آورد و این مورد رضای پروردگار نیست.
وی ادامه داد: دولت به طور جدی باید با محتکران و گران فروشان برخورد کند.
امام جمعه اهل سنت ایرانشهر با تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان گفت: روزه گرفتن در این ماه مبارک بر هر مسلمانی واجب است. 
مولوی کریم زایی اظهار داشت: روزه گرفتن در ماه مبارک رمضان وظیفه دینی و ایمانی هر مسلمانی است. 
وی تصریح کرد: دستگیری از نیازمندان و صدقه دادن، بویژه صدقات جاریه در این ماه شریف از اجر و پاداش دنیوی و اخروی والایی در نزد خداوند برخوردار است. 
وی شب زنده داری و عبادت از روی اخلاص را جزو فرهنگ های روزه داری دانست و اظهار داشت: کارهای مختلفی است که می توانیم با پرداختن به آنها به فرهنگ ماه رمضان برسیم.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار