کد خبر: ۶۲۵۸۸
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۶ 15 July 2015
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان البرز با تاکید بر اینکه اشتغال صنعتی در البرز نسبت به سال ۹۲، سه برابر شده است، گفت: در سال ۹۳ حجم سرمایه‌گذاری خارجی که در استان البرز قرارداد منعقد کرده‌اند، معادل ۵ سال بوده است.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، ایرج موفق در مراسم گرامیداشت روز صنعت، معدن و تجارت و تجلیل از صنعتگران برتر البرز که شامگاه سه‌شنبه با حضور معاون وزیر صنعت، نمایندگان مردم کرج در مجلس شورای اسلامی و استاندار البرز در کرج برگزار شد ضمن تبریک توافق هسته‌ای، اظهار داشت: در سال 93 با تلاش مجموعه استان، 160 پروانه بهره‌برداری در بخش صنعت صادر شد.
 وی با بیان اینکه 140 درصد رشد در زمینه صدور مجوز داشته‌ایم، افزود: حدود 920 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری سه مجموعه صنعت، معدن و تجارت البرز بوده که نسبت به سال 92 حدود 400 درصد رشد داشته است.
 
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان البرز با تاکید بر اینکه اشتغال صنعتی در البرز نسبت به سال 92، سه برابر شده است، گفت: در سال 93 حجم سرمایه‌گذاری خارجی که در استان البرز قرارداد منعقد کرده‌اند، معادل 5 سال گذشته بوده است.
 
وی خاطرنشان کرد: با توافق هسته‌ای حاصل شده امید است شرایط بسیار مناسبی در استان فراهم شود ضمن اینکه از ابتدای سال 94 تاکنون، 6 هیئت خارجی به استان سفر و اعلام آمادگی برای سرمایه‌گذاری در استان کرده‌اند.
 
وی با بیان اینکه با هیئت خارجی از کشور چین، تفاهم نامه همکاری در این زمینه امضا شده است، گفت: وضعیت سرمایه‌گذاری در استان البرز وضعیت بسیار مناسبی است.
 
موفق با اشاره به اینکه 3 هزار و 500 واحد صنعتی مجوزدار در استان البرز وجود دارد، افزود: 2 هزار و 500 مجوز سرمایه گذاری جدید در استان صادر شده که در مرحله طرح قرار دارند و هزار مورد از این طرح‌ها پیشرفت فیزیکی بیش از 40 درصد دارند که به زودی به تولید می‌رسند.
 
وی با بیان اینکه در مجموع 6 هزار واحد تولیدی در استان مشغول فعالیت می‌شوند، خاطرنشان کرد: طرح آمارگیری واقعی از واحدهای تولیدی استان در خارج از شهرک‌های صنعتی، می‌تواند کمک بسیاری در شناخت وضعیت کنونی و شناسایی عارضه‌ها داشته باشد که امید است تا 2 هفته آینده اجرایی شود.
 
مدیرکل صنعت البرز با بیان اینکه تفاهم‌نامه‌ای با پژوهشگاه مواد و انرژی منعقد شده است، اظهار داشت: در این تفاهم‌نامه می‌توانیم از حضور اساتید و هیئت علمی پژوهشگاه برای استقرار در واحدهای تولیدی و رفع مشکلات آن‌ها استفاده کنیم.
 
وی با اشاره به مشکلات بخش صنعت، بیان کرد: در صندوق توسعه ملی طرح‌های کمتر از 5 میلیارد تومان قابلیت معرفی ندارند در صورتی که در بخش صنایع کوچک و متوسط، واحدهای زیادی وجود دارند که با کمک این صندوق مشکلاتشان برطرف می‌شود.
 
موفق با بیان اینکه تصویب کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید اتفاق مبارکی بود که در این بخش انجام شد، گفت: در جلسات تشکیل شده در استان البرز، نتایج مناسبی حاصل شده اما درخواست می‌کنیم اختیارات این کارگروه‌ها افزایش یابد، چراکه در این صورت مشکلات بیشتری از این واحدها برطرف می‌شود.
 
وی با اشاره به اینکه انتظار می‌رود مبلغی به این کارگروه اختصاص یابد، افزود: در حال حاضر این کارگروه سقف تسهیلاتی نداشته و مبالغی در اختیار ندارد.
 
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان البرز با بیان اینکه در نظر داریم کارت‌های بازرگانی را با توجه به تفکیک البرز از تهران، به این استان بیاوریم، گفت: امید است با مساعدت لازم از سوی وزارت صنعت و اتاق بازرگانی، این امر انجام پذیرد.
 
وی با تاکید بر اینکه در استان البرز شرایط خاص و ویژه‌ای برای استقبال از سرمایه‌گذاری وجود دارد، تصریح کرد: به همین سبب انتظار می‌رود دستگاه‌های اجرایی و مقامات استانی، حمایت بیشتری داشته باشند تا بتوانیم شرایط را به‌گونه‌ای فراهم کنیم تا اقدامات مناسب‌تری در استان انجام شود.
 
موفق با بیان اینکه البرز دروازه ورود به تهران محسوب می‌شود، گفت: با توجه به اینکه در تهران مجوزی برای سرمایه‌گذاری جدید صادر نمی‌شود، این ظرفیت در البرز وجود دارد که این امر در این استان اجرا شود که نیازمند تکمیل زیرساخت‌ها در رشته‌های مختلف صنعتی است.
 
وی خاطرنشان کرد: در حوزه اصناف در کمیسیون نظارت بر مجامع صنفی جلسات به صورت پررنگ‌تری انجام شده و رسیدگی در این موضوع افزایش یافته و تلاش می‌شود سطح علمی اصناف در این حوزه ارتقا یابد و همچنین هماهنگی و ساماندهی اصناف بدون مجوز در این کمیسیون دنبال می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار