کد خبر: ۶۳۱۶۷۵
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۰۶:۴۸ 18 July 2018

محمد نفریه (مدیرکل امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور) آمار واگذاری کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست به دختران مجرد بالای ۳۰ سال در سال ۹۶ را اعلام کرد.

مدیرکل امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه در سال گذشته ۹۳ دختر مجرد بالای ۳۰ سال موفق به دریافت فرزندخوانده شدند، گفت: همچنان زنان مجرد تنها نیز می‌توانند، سرپرستی فرزندان دختر سازمان بهزیستی را عهده‌دار شوند.

مدیرکل امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور در رابطه با شرایط دختران متقاضی بالای ۳۰ سال برای فرزندخواندگی گفت: عدم سوء پیشینه و نداشتن محکومیت کیفری، عدم اعتیاد، دریافت تاییدیه جسمی و روانی از مراجع مربوطه، داشتن تمکن مالی، ادای فرائض دینی و شرایطی از این دست از جمله شرایط مورد نیاز دختران مجرد برای تقاضای فرزندخواندگی است.

او تاکید کرد: دختران متقاضی بالای ۳۰ سال از آنجا که باید از عهده تامین مخارج نگهداری و نیاز‌های فرزندخوانده برآیند، باید شغل ثابت و بیمه داشته باشند و در صورتی که شغل آزاد داشته باشند نیز با ارائه جواز کسب و تحقیق بازرسان بهزیستی و تایید آن‌ها در سایر موارد، مراحل اعطای فرزند به آن‌ها صورت می‌گیرد.

وی در پاسخ به این سوال که بعد از فرزندخواندگی شریط زندگی این کودکان و نوجوانان چگونه نظارت می‌شود، بیان داشت: بازرسان و ناظران کلینیک‌های مددکاری سازمان بهزیستی کشور حداقل دو بار در سال از این فرزند و شرایط زندگی او بازدید می‌کنند.

مدیرکل امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور در پاسخ به این سوال که بیشتر تقاضای فرزندخواندگی برای پذیرفتن چه گروه سنی از دختران است، گفت: بیشترین تقاضای سرپرستی مربوط به دختر بچه‌های ۵ تا ۶ ساله و در نهایت ۱۶ ساله است.

ایلنا

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۰
خسته نباشند هر 93 نفر مادر عزیز
ناشناس
|
Germany
|
۰۲:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۰
وا اسفا به ما، به کجا میرویم واقعاً
ناشناس
|
Germany
|
۰۲:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۰
صبح بخیر مسولین محترم فرهنگی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار