کد خبر: ۶۳۲۶۶۲
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۷ - ۰۶:۳۸ 21 July 2018

روزنامه قطری 'الرایه' برخورد دولت عربستان با حجاج ایرانی و قطری را دوگانه خواند و نوشت : در حالی که دولت سعودی برای دومین سال متوالی از حضور زایران قطری در حج جلوگیری کرده است ، از اولین گروه زایران ایرانی در مدینه با گل و آب زمزم پذیرایی شده است .

به گزارش انتخاب، الرایه افزود : عربستان و ایران 16 مارس 2017 پس از چند روز گفت وگو در جده برای اعزام زایران ایرانی به حج امسال توافق کردند و در همین مذاکرات وزارت حج عربستان برای افزایش سهمیه امسال ایران از 60 به 86 هزار موافقت کرد.

به نوشته این روزنامه ، ایران در گفت وگوهای خود با ریاض روی سه اصل اصرار کرد و ریاض آن را پذیرفت . این اصول شامل ؛ حضور نمایندگانی از وزارت امور خارجه برای نظارت بر امور حجاج ایرانی ، تضمین امنیت و حفظ کرامت حجاج ایرانی و اعزام زایران ایرانی به صورت مستقیم از خاک ایران و نه از خاک کشور ثالث بودند.

الرایه افزود : این تسهیلات در حالی است که از سال گذشته دولت عربستان شروطی برای ادای مناسک حج و عمره برای اتباع و مقیمین قطر اعمال کرده است که دریافت اجازه از کنسول گری های عربستان در سایر کشورها و انتقال زایران تنها توسط هواپیماهای سعودی از جمله این شروط بود که از سوی دوحه مردود اعلام شد.

این روزنامه در ادامه به بیانیه 'هیات نظارت بر اداره حرمین ' اشاره کرد که به سیاسی کاری عربستان در اداره امور حج پرداخته است . گزارش ایرنا می افزاید : وزیر حج عربستان دیروز (پنجشنبه ) در گفت وگو با شبکه الاخباریه این کشور از روند حضور زایران ایرانی به مدینه منوره استقبال کرد و گفت که کارها در این زمینه خوب پیش می رود

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار