عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه اظهار کرد: به یک خانه تکانی جدی در حوزه مدیریت اشتغال استان نیاز داریم.
کد خبر: ۶۳۴۱۶۹
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۴ 24 July 2018

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،حجت الاسلام سیدجواد حسینی کیا ، بیکاری را اصلی‌ترین معضل استان عنوان کرد و افزود: آمار واقعی بیکاری استان بسیار بیشتر از آمار اعلام شده دولت است و طبق مستندات موجود بیکاری استان 30 درصد است.

وی همچنین با اشاره به تفاوت میزان بیکاری در نقاط مختلف استان، گفت: بیکاری در برخی نقاط استان شدت و ضعف دارد و در بخش شرقی استان به نسبت از میزان بالایی برخوردار است.

حسینی‌کیا تصریح کرد: در بخش غربی استان مرز را داریم و این امر موجب شده آمار بیکاری در این مناطق کمتر باشد، اما در شرق استان آمار بیکاری بالاست و همین امر موجب تشدید مهاجرت از این مناطق شده است.

این عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه با اشاره به ظرفیت های بسیار استان در حوزه‌های مختلف کشاورزی، گردشگری و صنعت، گفت: بخش عمده‌ای از بیکاری استان به سوءمدیریت برمی گردد که در سالهای متمادی شاهد آن بوده‌ایم.

وی افزود: استان در حوزه‌ای مثل کشاورزی ظرفیت های بسیاری دارد، اما متاسفانه نتوانسته‌ایم در بحث توسعه محصولات کشاورزی و صادرات این محصولات عملکرد خوبی داشته باشیم.

وی به ظرفیت های استان در بخش صنعت هم اشاره کرد و افزود: متاسفانه علی رغم ظرفیت‌های بسیار در این حوزه هم اکنون تنها 30 درصد صنعت استان فعال است.

حسینی کیا خاطرنشان کرد: گردشگری استان هم به دلیل نبود زیرساخت‌ها و عدم معرفی صحیح ظرفیتی که داریم در استان مغفول مانده است.

این نماینده مجلس با اشاره به ضعف‌های مدیریتی در حوزه بازار نیز گفت: در حوزه بازار هم وقتی بسته‌بندی درستی برای کالا نباشد و بازاریابی صحیح صورت نگیرد نمی‌توان به بازارهای صادراتی دست یافت.

وی افزود: البته این مشکلات مدیریتی از گذشته به ارث رسیده و حتی مدیران جدیدی که می‌خواهند تکانی به استان بدهند نمی‌توانند کاری از پیش ببرند، چرا که برخی افراد که هنوز تفکرات گذشته را دارند مانع آنها می‌شوند.

وی تصریح کرد: در همین راستا استان به یک خانه تکانی جدی در حوزه مدیریت اشتغال نیاز دارد تا بتواند جهش پیدا کند. ما نیازمند مدیرانی جوان، جسور، خلاق، مبتکر و جهادی در حوزه اشتغال هستیم.

وی افزود: از طرفی فرهنگ کار استان نیز نیازمند تغییر است، چرا که اکنون عمده جوانان به دنبال مشاغل پشت میزنشینی هستند، درحالیکه ظرفیت‌ها در این حوزه محدود است.

حسینی کیا تصریح کرد: بر اساس استانداردهای جهانی به ازای هر 100 نفر دو کارمند نیاز است، ولی در ایران به ازای هر 40 نفر دو کارمند وجود دارد. در حال حاضر 85 درصد بودجه کشور صرف هزینه های جاری شامل پول آب و برق و حقوق و دستمزد کارکنان می‌شود و تنها 15 درصد صرف امور عمرانی می‌شود.

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه گفت: استان هم به لحاظ مرزی بودن و هم به لحاظ قطب بودن در غرب کشور موقعیت استراتژیک خوبی دارد، اما مدیریت صحیح لازم است تا از این ظرفیت ها برای ایجاد اشتغال بهره گرفت.

وی افزود: در کنار مدیریت صحیح نیاز است برای توسعه زیرساخت‌ها نیز جهت فراهم کردن بستر مناسب اشتغال تلاش شود و یکی از این زیرساخت‌های مهم بحث افزایش خطوط هوایی است.

حسینی کیا تصریح کرد: در حال حاضر خط هوایی از کرمانشاه به سمت شرق، شمال و جنوب کشور نداریم و اگر این خطوط برقرار شود همراه با مسافر امکان جابجایی بار هم فراهم می شود.

وی افزود: یک بستر مهم دیگر بحث فضای کسب و کار است که متاسفانه در حال حاضر فضای کسب و کار استان در رتبه یکی مانده به آخر است و باید تلاش کنیم فضای کسب و کار استان بهبود یابد.

این نماینده مجلس روند طولانی مدت صدور مجوزهای کسب و کار را از موانع دیگر اشتغال و سرمایه گذاری در استان عنوان کرد وافزود: وقتی سرمایه گذاری بخواهد در این استان سرمایه گذاری کند با روند صدور شش ماهه مجوز قطعا متضرر خواهد شد و ترجیح می دهد این سرمایه را در جای دیگر هزینه کند.

وی تاکید کرد: استان به معنای واقعی ظرفیت های بسیاری در حوزه های مختلف دارد و نیازمند یک مدیریت جهادی در بهره گیری از این ظرفیت ها جهت رونق تولید و اشتغال است.

 

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار