کد خبر: ۶۴۳۶۴۰
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۸ 15 August 2018

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه چابهار گفت: نخستین کشتی نفکش با ظرفیت 50میلیون لیتر نفتگاز در اسکله شماره پنج بندر شهید بهشتی چابهار پهلوگیری کرد و در حال تخلیه است.

مصطفی نخعی اظهار داشت: در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری در رابطه با اقتصاد مقاومتی و همچنین ارتقاء توان عملیاتی منطقه، نخستین کشتی نفتکش در بندر چابهار پهلو گیری کرد.
وی افزود: ایجاد زیرساخت های لازم از طریق اجرای 2 خط لوله 16 اینچ و ارتقاء سیستم تخلیه از یک خط 12 اینچ در اسکله شماره 2 به 2 خط 16 اینچ در اسکله شماره پنج از مهمترین اقدامات انجام شده در این راستا بوده است.
نخعی به آبخور محدود اسکله شماره 2 اشاره کرد و ادامه داد: آبخور اسکله شماره 2 به گونه ای بود که امکان پهلو دهی به نفتکش های با ظرفیت بالا را نمی داد ولی هم اینک با بهره برداری از اسکله شماره پنج بسیاری از مشکلات در این رابطه مرتفع شده است.
وی ارتقای توان عملیاتی منطقه چابهار برای پوشش توزیع فرآورده های نفتی در شرق کشور را از مهمترین مزیت های استفاده از اسکله شماره پنج بندر شهیدبهشتی عنوان کرد.
مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه چابهار تصریح کرد: استفاده از ظرفیت کامل نفتکش، کاهش هزینه، جلوگیری از اتلاف زمان، افزایش میزان ذخیره سازی و کاهش هزینه های زائد حمل فرآورده با نفتکش از مبادی تامین دوردست از دیگر مزیت های بهره برداری از اسکله یاد شده است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار