کد خبر: ۶۴۴۹۷۸
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۷:۳۲ 19 August 2018

احمد ملاشاهی|عید قربان نزدیک می شود و با وجود مشکلات اقتصادی آنهایی که اهل برنامه ریزی بودند، در پی خرید قربانی اند. به موازات تحرک مردم اما تحرکی بین مسؤولان جهاد کشاورزی و صنعت معدن تجارت مشاهده نمی شود.

وقتی افراد ساده و قشر متوسط جامعه با یک قلک برنامه سالانه برای قربانی دارند چرا جهاد کشاورزی از اقتصاد قربان غافل مانده است؟ چرا جهاد کشاورزی در پی برند قربان نیست؟  اگر جهاد حمایت می کرد حالا تشکل هایی داشتیم که صرفا در کار پرورش قربانی در سطح ملی و منطقه ای بودند و صنعت دام کشور متحول می شد حتی کشورهای مسلمان دیگر هم در سبد بِرند قربانی ما قرار می گرفتند.

مسؤولان اقتصادی جمهوری اسلامی باید اقتصاد مبتی بر مناسک اسلامی را رصد کنند و بازار کشورهای اسلامی را غنیمت بشمارند جایی که تحریم کفار کارساز نیست باید اولویت اقتصاد ما باشد. اعیاد دینی، جشن آسمانیست که در زمین برپا می شوند  بهترین بازار، بهترین عرضه و تقاضا را فراهم می کند مگر علم اقتصاد بدنبال چیزی غیر از بازار پررونق دائم است.

 اگر برند قربان شکل می گرفت، نظارت های دامپزشکی در طول سال با سهولت شکل می گرفت و دیگر نیازی به هشدارهای بی اثر دامپزشکی در روز عید قربان نبود.

از طرفی انتظار می رود صنعت،معدن و تجارت امسال مثل سالهای قبل تماشاچی برای پوست های قربانی نباشد از همین حالا برنامه ریزی و هماهنگی کند تا پوست های قربانی، وارد زباله نشود.

پوست، مواد اولیه برای صنعت کیف و  کفش ، پوشاک و مبلمان است اگر بخواهیم از اشتغال پایدار در این بخش بهرمند شویم، باید به صنعت چرم توجه جدی کنیم.

بی توجهی به صنعت پوست و چرم بیشتر به خیانت می ماند تا غفلت چون بدون مواد اولیه، حمایت از کالای ایرانی ممکن نیست. البته افکار عمومی و رسانه ها امسال سخت از کنار بی توجهی به پوست های قربان،  می گذارند. اینکه شرایط استحصال ۱۵۰هزار پوست در هر استان فقط در عید قربان باشد، ولی مدیریت نشود و از طرفی واردکننده چرم باشیم، گناه نابخشودنی در حوزه مدیریت صنعت، معدن و تجارت است.

در پایان اینکه بجز بخش دولت، آنهایی هم که ثروتی دارند و مانده اند که این نقدینگی را کجا ببرند تا هم سود کنند و هم خیر ببینند، به سمت صنعت چرم بروند صنعتی که مادر صنایع کیف، کفش و مبل است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار