کد خبر: ۶۶۸۰۸۱
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۴ 15 October 2018

برخی منابع خبری امروز اعلام کردند سفیر عربستان در ترکیه با اعتراف به قتل خاشقچی از یک کشور اروپایی تقاضای پناهندگی کرده است.

به گزارش الف به نقل از پایگاه شبکه الکوثر، اگر صحت و درستی این خبر تایید شود، رژیم سعودی با فشار بی سابقه بین المللی روبرو خواهد شد.

دراین حال، کنسول عربستان سعودی در استانبول، همه دیدارها و برنامه های حضور خود در مراسم مختلف در ترکیه را لغو کرد.

به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، محمد العتیبی کنسول سعودی در استانبول، پنج روز است که از خانه خود خارج نشده و همه دیدارها و حضور در برنامه ها را لغو کرده است.

خبرهای درز کرده در رسانه های ترکیه نشان می دهد خودروهایی که از ساختمان کنسولگری عربستان خارج شده بودند به سرعت وارد خانه کنسول شده اند و شاید حامل چیزی بوده اند و شاید در خانه کنسول، چیزی پنهان شده باشد.

پس از ناپدید شدن جمال خاشقجی، چند نفر به خانه کنسول تردد داشته اند که دوربین ها، تصاویر تردد آنها را ضبط کرده است.

**

در همین رابطه روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز، به نقل از یک مسئول ترک در وزارت خارجه این کشور گزارش داد که جمال خاشقجی روزنامه نگار و منتقد برجسته سعودی بعد از گذشت ۲ ساعت از ورودش به کنسولگری عربستان در استانبول کشته شده و جسدش با اره تکه تکه شده است.

این مسئول ترک تاکید کرد: دستور کشتن خاشقجی از بالاترین مقامات دفتر پادشاهی عربستان صادره شده و مسئولان امنیتی ترکیه کاملا معتقدند که خاشقجی در داخل کنسولگری عربستان کشته شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار