اداره‌کل هواشناسی استان اردبیل اعلام کرد: در هفته جاری هوای استان تا 3 درجه گرم‌تر شده و اردبیلی‌ها در اوج تابستان دمای هوای تا 33 درجه را تجربه می‌کنند.
کد خبر: ۶۹۶۷۹
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۴ 01 August 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل به نقل از اداره‌کل هواشناسی استان اردبیل، در حالی روزهای گرم و شب‌های خنکی در اردبیل و برخی از شهرها حاکم است؛ این پدیده جوی به صورت آرام و بدون پدیده خاص این هفته در منطقه حاکم خواهد بود و حتی تا سه درجه دمای هوا در شهرهای مختلف استان به نسبت هفته گذشته افزایش می‌یابد.

در حالی که میانگین دمای اردبیل در گرم‌ترین ساعات در هفته گذشته به 30 درجه رسید؛ این هفته پیش‌بینی می‌شود با سه درجه افزایش به 33 درجه ارتقاء یابد.

بالاترین گرمای هوا در شهرهای پارس‌آباد و بیله‌سوار به ثبت رسیده و سردترین شهرها نیز خلخال و کوثر بوده که تفاوت دمای هوای آنها در برخی از ساعات تا 25 درجه رسیده است.

در هفته جاری به غیر از وزش بادهای محلی هیچ پدیده دیگری جزء افزایش دمای هوا رخ نخواهد داد، ولی از اواخر هفته آینده از شدت گرما کاسته شده و هوای خنک‌تری در منطقه حاکم خواهد بود.

اما گرمای بی‌سابقه هوا در شمال استان اردبیل که مردم این مناطق را وادار به استفاده از وسایل سرمایشی کرده روزهای گرمی را رقم زده است؛ به طوری که سبلان حریر سفید خود را به دنبال شدت گرما از تن بیرون کرده و تشنه برف است.

بدون این حریر سفید سبلان جلوه‌ای متفاوت پیدا کرده و کمتر شاهد جلوه‌گری این کوه عظیم با تن‌پوش سفید هستیم.

شدت گرمای هوا به خشک شدن برخی از منابع آب و کم شدن سطح آب برخی از دریاچه‌ها و منابع آبی جاری منجر شده؛ به طوری که در دریاچه شورابیل اردبیل و نئور براساس اعلام کارشناسان سطح آب از وضعیت نرمال به وضعیت خط قرمز رسیده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در تابستان امسال رکورد گرمای هوا در اردبیل تا 43 درجه شکسته شد و روزهای گرم تابستان همچنان سایه بر شهرهای مختلف استان انداخته است و گویی خبری از خنکی هوا و بارش‌های تابستانی نیست.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار