کد خبر: ۷۳۱۶۵۱
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۹ 06 April 2019

یکی از مراجع تقلید گفت: با وجود اینکه دولت، سپاه و ارتش دست به دست هم داده و تلاش می‌کنند، اما تا همکاری عموم نباشد، مشکلات حل نخواهد شد.

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس آیت الله ناصر مکارم شیرازی ظهر امروز در درس خارج فقه در مسجد اعظم قم، با تاکید بر اینکه امروز سیل زدگان کشور در وضعیت نامناسبی قرار دارند اظهار کرد: در پی وقوع سیلاب کشت‌زارها، احشام و تمام سرمایه مردم از دست رفته است و مردم سیل زده در حال حاضر وضعیت خوبی ندارند و ما باید خودمان را جای سیل زدگان بگذاریم و برای جبران خسارات سیل دست به دست هم دهیم.

وی با تاکید بر اینکه اگر مردم به فکر هم باشند، خداوند لطف می‌کند تصریح کرد: در حال حاضر، امتحان بزرگی برای همه آغاز شده و در این میدان امتحان همه باید آبرومند بیرون بیایند و در این زمینه خداوند، رحمان، رحیم و ارحم الراحمین است و لطف او شامل مردم خواهد شد.

این مرجع تقلید با بیان اینکه نباید طوری شود که عده‌ای به واسطه مشکلات طاقت فرسای سیل تلف شده و یا امیدشان از همه چیز بریده شود خاطرنشان کرد: با وجود اینکه دولت، سپاه و ارتش دست به دست هم داده و تلاش می‌کنند، اما تا همکاری عموم نباشد، مشکلات حل نخواهد شد.

وی با اشاره به صدور اجازه صرف یک سوم کل وجوهات برای کمک به سیل زدگان تصریح کرد: همچنین مردم می‌توانند از ردّ مظالم یا زکات هم برای کمک به سیل زدگان استفاده کنند.

آیت الله مکارم شیرازی با تاکید بر مظلومیت مردم سیل زده خاطرنشان کرد: انسان وقتی صحنه‌ها را می‌بیند، ناراحت می‌شود؛ بنده وقتی برخی صحنه‌ها را دیدم، گریه‌ام گرفت؛ امیدواریم صدای ما به گوش همه برسد و مردم کمک کنند.

وی با اشاره به کمک ۲۵۰ میلیون تومانی به سیل زدگان گفت: در راستای کمک به سیل زدگان جز مبلغ اول، امروز هم ۱۰۰ میلیون تومان واریز خواهیم کرد و امیدواریم دیگران هم به اندازه توان خود کمک کنند.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۷
ای قربون اون دل صاف و چشمهای نمناک و خیست بشوم حضرت آیت الله
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار