کد خبر: ۷۳۱۸۰۳
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۴ 06 April 2019

بارش‌ها روز آینده در اغلب مناطق کشور غیر از شمال غرب و جنوب شرق، ادامه دارد؛ روز دوشنبه سامانه بارشی کل کشور را فراخواهد گرفت که شدت بارش‌ها در شمال شرق، شرق سواحل دریای خزر و شمال سمنان خواهد بود.

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، بر اساس تحلیل آخرین داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی امروز شنبه سامانه بارشی در نیمه غربی کشور و بخش‌هایی از مرکز، شرق و شمال شرق کشور فعال است و موجب رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد در این مناطق شده است و در ارتفاعات البرز و زاگرس مرکزی بارش‌ها به صورت برف است.

بعد از ظهر امروز شدت بارش‌ها در خراسان شمالی و نیمه شمالی خراسان رضوی است و روز یکشنبه در اغلب مناطق کشور غیر از شمال غرب و جنوب شرق، بارش‌ها ادامه دارد.

روز دوشنبه سامانه بارشی کل کشور را فرا خواهد گرفت که شدت بارش‌ها در شمال شرق، شرق سواحل دریای خزر و شمال سمنان خواهد بود.

آسمان تهران فردا ابری در برخی ساعات رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما فردا در تهران ۱۸ و ۱۱ درجه خواهد بود.

فردا بندرعباس با بیشینه دمای ۳۶ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و همدان، شهرکرد و ارومیه با کمینه دمای ۲ درجه بالای صفر خنک‌ترین مراکز استان خواهد بود.

میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی (مهر‌ماه ۹۷) تا دهم فروردین ماه سال جاری، ۲۳۸.۳ میلیمتر ثبت شد، میزان بارش در سال زراعی گذشته در این بازه زمانی ۸۹.۱ میلیمتر بوده است، بنابراین بارش سال جاری تا این تاریخ ۱۶۷.۵ درصد بیشتر از سال زراعی گذشته است.

میانگین بلندمدت بارندگی کشور در بازه زمانی مذکور ۱۷۷.۹ میلیمتر است که بارش سال جاری ۳۴ درصد بیشتر از سال بلندمدت است.

بیشترین میزان بارش در هفته بیست و هفتم سال زراعی متعلق به منطقه کوهرنگ در استان چهارمحال و بختیاری به میزان ۱۸۷.۸ میلی‌متر بوده است.

میانگین گرم‌ترین منطقه راسک در استان سیستان و بلوچستان به میزان ۳۳.۶ درجه سلسیوس و میانگین سردترین منطقه فیروزکوه در استان تهران به میزان‌ای منفی ۳.۷ درجه سلسیوس بوده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار