کد خبر: ۷۳۳۲۰۱
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۳ 10 April 2019

رئیس بانک مرکزی گفت: اقدام اخیر دولت آمریکا در رابطه با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، آخرین نشانه شکست سیاست آن کشور در فشار علیه ملت ایران است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، عبدالناصر همتی رئیس بانک مرکزی در یک یادداشت اینستاگرامی با تاکید بر این‌که «بانک مرکزی در بازار ارز حضور جدی دارد» نوشت: اقدام اخیر دولت آمریکا در رابطه با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، آخرین نشانه شکست سیاست آن کشور در فشار علیه ملت ایران و تحریم های مالی و پولی طی یکسال گذشته، خصوص شکست سنگین دهه اول فروردین 98است. اگر امید جدی به موفقیت سیاستهای گذشته داشت طبیعتا به این کار خطرناک متوسل نمیشد.

وی افزود: بانک مرکزی به همراه دولت برنامه های خود از جمله دسترسی های ارزی پایدار ، ایمن وتحریم ناپذیر را با قدرت پیش می برد و این اقدام نیز تأثیر پایداری در بازارها ندارد. لیکن، همان گونه که قبلا تأکید کردم از چند روز پیش مراکزی به پیشواز رفته و با القای جو روانی برای افزایش نرخ ارز، به تدریج عمدتا در کانالهای اعلام نرخ، قیمتهای بالاتر برای ارز اعلام شد. بانک مرکزی در بازار ارز حضور جدی دارد وهمچون گذشته توصیه اش توجه مردم عزیز به ریسک این بازار است. تمامی تلاش بانک مرکزی استمرار پایدار ثبات اقتصادی کشور در این دوره گذار تحریم ها و ایجاد بستر مناسب برای رونق تولید و شکوفایی اقتصاد است.

واکنش رئیس بانک مرکزی به تحریم سپاه

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار